söndag, november 02, 2008

Helg!




Igår lördag var vi ute och kollade in huset igen. Det händer så mycket för varje dag, jättekul! Taket på övervåningen är klart nu, och i stort sett alla väggar är gipsade. Innerväggarna är nätade och förberedda för puts. De har påbörjat vår trappavsats i badrummet där badkar och dusch ska finnas. Vi har bestämt oss för vilket klinker vi ska ha i hela bottenvåningen (förutom i barnrummen där det blir vitmålat trägolv). Det blir ett betongfärgat kliker, förmodligen lite större plattor än på bilden dock. Kommer nog bli supersnyggt tror jag! Den nedersta bilden föreställer vår inbyggda bokhylla i allrummet på övervåningen, som jag har kämpat för att få igenom... kände mig som en av inredarna i något av alla inredningsprogram som går på tv nu. Ni vet, inredarna har en kalasidé, och snickarna står och suckar och säger att det där kommer inte gå... Men nu är den på gång! :)

Kvällen igår spenderades hos trevliga grannar. Det var det vanliga gänget som samlades över en mysig middag hos M & F. Kändes som jag var ännu större när jag rullade därifrån, åt väldigt gott hela kvällen!

Idag är det sol och helt underbart väder här! Återstår att se hur dagen ska planeras. Skulle behöva göra en storrensning nere i källaren, ta tag i vad som ska kastas, säljas och packas vidare till huset. Men en solig dag som denna är man inte sugen på att stänga in sig i en mörk källare. Blir kanske en kompromiss till slut. Men nu är det frukostdags!

Inga kommentarer: