söndag, november 23, 2008

Söndag




Igårkväll blev vi bjudna på mysig middag hos goda vänner. Lyxigt! Det var ett tag sen vi sågs nu, och det är alltid lika kul att träffa dem. Det blev inte så sent, tror att vi kom därifrån vid 23, men jag hade haft sån foglossning på dagen så jag var ganska färdig. Och så fick vi ju inte försova oss, för auktionen började kl 11 idag.

Men åh, vilken besvikelse auktionen blev! Det fina skrivbordet gick för 2200 kr! Hade tänkt mig att kanske lägga en femhundring eller något sånt. Och skåpet gick för 2000 kr. Vilka överpriser! Däremot hittade jag två fina lammskinn som jag köpte för 100 kr styck. Långhåriga och mysiga är de, och lammskinn kan man inte få för många av.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Å vad härligt!!! Nästa år ska Per skicka iväg skinnen från sina lamm (fååår heter det juh, hihi)Fast jag tror att han har mest vita. Men vi ska beställa. Det blir klart billigare än att köpa!!
Vad tråkigt det är när man står där med sina slantar i näven och så kommer det nått ullhuve o bjuder över.

Gotlandsliv sa...

Vill också ha!!! LAMMskinn kan man som sagt ha hur många som helst! Även om de är vita. :)