söndag, december 07, 2008

Auktionsfynd






Idag har jag verkligen fyndat! Till skillnad från förra veckan var det idag väldigt billigt på auktionen, och jag kom över några verkliga kap. Bland annat en gungstol för 50:-, ett lammskinn för 100:-, en liten söt glaskanna för en tia, en Gustavsbergskanna för 50:- och 12 jättefina vinglas samt 6 snapsglas för 50:-. Fick dessutom med en massa annat "skräp" som ska lämnas till katthemmets loppis. Jag är supernöjd! :)

I eftermiddag har det packats för fulla muggar. Micke har skruvat ner allting från väggarna, hyllor och sånt. Jag har rensat lite nere i källaren, packat lådor, och gjort iordning flera kassar som ska till katthemmet. Känns skönt att passsa på att bli av med lite grejer!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Titta på gungstolen! Den är ju exakt en sån vi har du vet!! Fast ni har lite ornament på er! Superfina fynd!! Nu tror jag minsann ekorren har vaknat, hehe. Jag tycker du samlar och boar värre än någonsin hihihi ;-) DET är bra och helt sunt!! Vad roligt att gå på auktion när man hittar så mycket!! Kramisar!!!

Gotlandsliv sa...

Ja, och vi gillar ju eran jättemycket! Men den ska bli vit. Färgen flagnar så mycket nu. Det blir nog superfint i vårt vita sovrum!

Nog boar jag alltid, men jag tycker att jag är rätt duktig och gör mig av med en massa också. Ska slänga en hel del och lämna massor till katthemmets loppis. Skönt att rensa lite!

Kramar!

Johanna sa...

Det tror jag absolut!Det är superskönt att sitta där och gunga och Elis har älskat det. Men när han hade kolik och jag skulle sitta och gunga om nätterna så höll jag på att ramla ur för jag var så trött (allvarligt, såna där sekundinsomningar där man vaknar o rycker till). Men det är perfa med en skön kudde o sitta och amma när man är vid sina sinnes fulla bruk!!