måndag, december 15, 2008

Flyttlådor till förbannelse




Imorgon går det första flyttlasset från Halsjärnsgatan till Tofta Ansarve. Ska bli skönt att bli av med alla lådor, nu är det svårt att ta sig fram i lägenheten. Räknade dem igår, och kom fram till att det är 60-65 lådor so far. Plus källaren. Tur att vi har bärhjälp!

Har plockat ner vår gamla trogna TV, som imorgonbitti åker till soptippen. Känns lite sorgligt, eftersom vi stått ut med den i över fem år, till alla våra vänners stora förundran. Är man ett teknikfreak som Micke, så har man normalt inte en gammal trä-TV från 60-, 70-talet. Det matchar inte riktigt med de trendiga datorerna och coola högtalarna. TVn fick vi ärva av min farfar när vår gamla gick sönder. Den har funkat förvånansvärt bra, och vi skulle ju bara vänta ett tag tills priserna på widescreens gick ner. Och sen till priserna på platt-TVs gick ner. Men nu åker den som sagt ut, och en ny kommer att inhandlas till det nya huset. Tack för trogen tjänst, vår kära gamla trä-TV!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag var tvungen att kolla ordentligt - är det verkligen lägenheten...? Skönt att komma iordning sen, och framför allt, helt perfekt och slippa flyttstäda med magen och allt! Men du, är det en sån där snygg svart gummikorg som jag ser högst upp på lådorna?? En sån har jag sett i typ lantliv eller ngt och tyckt att den var superfin! Vart hittade du den?? Nu ska jag ut och tända i pannan och släppa ut hästarna innan jag packar in G & E och kör till dagis, pust!
Kraaaaaam!

Gotlandsliv sa...

Hihi, jo nog är det vår lilla lägenhet alltid! :)
Man får liksom gå långa omvägar när man ska ta sig fram här, det är verkligen lådor överrallt!

Visst är de där gummikorgarna fina?! Jag köpte två stycken i Linköping när vi var där sist, en stor till ved och en mindre att ha som kruka till något olivträd eller så. På Nordik hittade vi dem, men det finns liknande på Mio har jag sett.

Kramar!