torsdag, december 04, 2008

Återvinning

Eftersom vi just nu har lite knaper ekonomi, pga husbygge och utökning i familjen bland annat, har vi i min familj bestämt oss för att ha en lite speciell julklappsfilosofi i år. Istället för att ge sig ut på stan och shoppa en massa dyra prylar, rensar vi lite hemma istället och hittar med säkerhet grejer som vi tröttnat på men som andra kanske vill ha. Ekonomiskt och miljövänligt! Inget slit och släng här, inte! Jag vet till exempel flera grejer som nu huserar hemma hos mamma, och som gärna får flytta in hos mig! :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken superidé!! Jag har också prylar som skulle kunna passa hos andra, och tvärt om! Hur går det med allt annars!?? Tänk att huset snart är klart, det går liksom inte in i min hjärna! Den behöver fler bilder för att förstå ;-) Saknar dig massor!! Vill liksom vara nära nu när det närmar sig. Jag är så nervös :-) Det känns hur dumt som helst att inte bara kunna slänga sig i bilen och hjälpa till sådär på några minuter. Det är väl "urkvinnan" som vill vara nära flocken när det är födslar på g, höhö....Kraaaaaaaam Jojo!

badanka sa...

Hej Gotland:) Ville bara säga att jag blir så glad av dina små inlägg... Tycker denna tanke är toppen, vi hoppar julklappar i år med. Jag pysslar några istället. Krama om magen nu..

Gotlandsliv sa...

Pysslade julklappar brukar vara de mest uppskattade!
Tack själv för dina avtryck! :)

Jennie sa...

Vad kloka ni är! Ett verkliget bra tips som med all säkerhet min familj på min sida skulle anamma. Att vara miljövänlig till på köpet är ju strålande. Klokt! Kram!

Kajsan sa...

Fin idé!
Vi ska också göra liknande i år..
Må väl!
Mvh Karin.

Lina sa...

Jaaa visst var det en utmärkt idé! Blir till att gå lös på vindsförrådet. ;-) Kan bli riktigt roliga klappar!

Ja visst var han duktig, min lille Martin. :) Tror han känner pressen nu när jag jobbar och jag klagar verkligen inte...!

Har ni bestämt er för när ni kommer hit i jul?

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag håller med Jojo, det där att man vill vara med om varenda grej som händer med mackisen nu... Men jag hoppas jag får en glutt av han runt julen om tiden finns :-)

Tycker ert julklappstips är toppen, men vad gör man om man inte har något i förrådet??? Försöker fnula om man kan pyssla ihop något... hm det får nog bliköpesaker ändå, men bra saker som ger tankar gillar jag.
Hoppas du mår bra och resten av familjen.
Kram Ki

Fröken Fräken sa...

Låter som en bra idé, jag stod just och tänkte på om man i julklapp på något vis skulle kunna önska sig mer loppistid?! Och jag skulle gärna byta till mig ett skåp som pappa har hemma hos sig...

Hem och Lycka sa...

Visst är det skönt att rensa emellanåt! Har precis gjort oss av med 7-8 icakassar fyllda med prylar som precis nu håller på att säljas på loppis. Skönt! Kul om man dessutom kan få en slant för dem.

Du undrade över Maileggrisen. Jag minns inte var jag köpte min tyvärr. I år är den lite annorlunda, i frotté men min är i tyg.. De finns lite här och där, bl a på http://www.meandmyhome.se/affiliate.asp?id=3

kram