fredag, januari 16, 2009

Uppdatering



Har inte lyckats få uppkoppling där hemma än, grannens funkade bara tillfälligt tyvärr. Sitter nu och smygsurfar på högskolan, i väntan på att gå på profylaxkurs med Micke om en timma. Det är lite krånligt med bara en bil, nu när vi bor på landet. Micke hade ju tänkt att börja åka buss till jobbet, men det får bli när macaronen har kommit eftersom han ju måste vara beredd att komma hem och hämta mig.

Status på huset har väl inte ändrats sådär jättemycket sen sist. Hantverkarna anser sig dock vara klara för en stund. Målaren har blivit sjuk, så bättringsmålning och målning av räcke drar ut på tiden. Rörmokaren måste komma och fixa till pannan igen, i morse var det 16,5 grader i badrummet på övervåningen. Dessutom räcker inte varmvattnet i duschen på långa vägar. Igår hade vi översvämning i badrummet på bottenvåningen, det läckte från spolknappen på väggen. Och i morse upptäckte vi att det även läcker från ena handfatet där uppe. Skorstenen är inte färdig, och det ska dit en täckplåt på insidan av taket. Bänkskivorna ska sättas på plats på onsdag, och sen ska det dit glasskivor i både kök och tvättstuga. Så det finns en del kvar att göra...

5 kommentarer:

Johanna sa...

Åååå vad glad jag blir av att höra dig!! Längtar massor också och ångrar än en gång att jag tyckte det var superroligt att ni flyttade ;-) Hade gärna satt mig o kört 50 mil, men åka båt när det alltid är kuling på den där jäkla östersjön är en annan femma!! Hur är allt med flunsan, är den över, och hostan?? Känner du dig redo att klämma ut macaronen nu, hihi? Man brukar tröttna när magen blir stor, man tror liksom inte att det går att bli större. Massor av kramisar till min bästa bästa kompis!!!

Johanna sa...

Förrästen, vad tråkigt med alla små "detaljer" som måste fixas till!!.. Får ni kompensation????? Kanske gratis plattläggning ute, avdrag på priset eller något!! Kramis!

Gotlandsliv sa...

Jag är inte redo!!! Har så jäkla ont i sidan, typ revben eller muskel eller nåt. Så jag är inte redo att börja krysta! :)

Åh, det hade varit så kul med lite besök från er. Men jag förstår, det blåser ju faktiskt en del nu. I måndags när vi åkte till fastlandet med kissarna, blåste det 19. Inte kul, ska jag säga. De mådde illa och Java tuggade fradga... Inte kul. Men förhoppningsvis blir det lite lugnare snart, och DÅ kan ni komma! :)

Kramar

Lina sa...

Vi har siktat in oss på att åka över nästa vecka! Oh vad jag ser fram emot att få träffa er och äntligen få se HUSET och erat Gotland!

Det måste kännas stressande med ett inte helt klart hus men man får ju tänka positivt - när det väl blir klart så blir det ju riktigt grymt!

Lina sa...

SOM vi längtar tillbaka! Snart kommer vi till er igen och hälsar på den nya familjemedlemmen! :)