lördag, januari 10, 2009

Vi lever!

Har äntligen fått kontakt med omvärlden, i form av grannens trådlösa nät! Ville bara passa på att tala om att vi lever och mår under omständigheterna väl. Håller själv på att försöka bli frisk från en envis influensa som jag insjuknade i ett par dagar före nyår. Som vanligt när jag blir sjuk får jag en envis hosta, som brukar leda till något brutet revben alternativt inflammerat muskelfäste. Så också denna gång. Håller nu alla tummar jag kan för att det ska hinna läka ordentligt tills det är dags att börja krysta...

Vi har flyttat in i huset, som inte alls var färdigt när det skulle. Har haft hantverkare här hela dagarna den sista veckan. Och det fortsätter nästa vecka med, för de är inte klara än på långa vägar... jobbigt!

Lovar att återkomma inom kort med mer info och bilder från huset.

Må gott allihop!

4 kommentarer:

Lina sa...

Jag blir så arg på byggjobbarna, tycker det är grymt dålig stil. En kompensation vore verkligen på sin plats! Vi får minsann tillrättavisa dem när vi kommer ner alternativt bygga klart huset!!! Vi har kollat på lite färjor över till Gotland, vet inte när vi ska åka över ännu. Martin får bestämma det för jag har fått klartecken att åka iväg om jag bara jobbar måndag och tisdag också. Såg att Bokia finns i Visby... Vem vet, vi kanske fastnatrpå ön! ;-)

Gotlandsliv sa...

Jaa, fastna vet ja! :)
Jag har faktiskt haft lite kontakt med Bokia-bossen här i Visby när jag jobbade på tidningen med annonser. Han är verkligen super! Jättego och trevlig.

Vad kul det ska bli att få besök från er! Vi funderade lite på det där med bilen och med katterna och så, och skulle det vara så att ni kan ta med kissarna så står vi såklart för kostnaden med bilen och djurplats och så. Nemas problemas! Men vi kan väl höras av på onsdag så får vi se om det passar att få hem dem till helgen.

Må gott och många kramar!

Jennie sa...

Vad roligt att se ett livstecken! har tänkt på dig/er! vad jobbigt att ite huset är kalrt och att behöva ha hantverkare omkring sig hela dagarna. Hoppas de skyndar på nu och att du blir frisk lagom till förlossningen.
kram jennie

badanka sa...

Å vad skönt! var orolig...stor kram till dig å krya på dig