tisdag, februari 03, 2009

Bilder










Här kommer äntligen lite bilder från huset, tagna med den nya kameran. Vädret är även idag kalasfint! Det är såna här dagar man skulle vilja ha fastlandsbesök, så att de ser att det faktiskt inte alltid är grått och tråkigt som det ofta råkar vara när de kommer hit.

Det är inte så mycket översiktsbilder än så länge, eftersom jag vill få färdigt lite mer innan jag visar runt ordentligt.

Överst ser ni bebisväskan som är packad och redo att åka till BB. Skötbordet är också det bebisfärdigt, och jag har inhandlat macaronens första-år-bok. En urgullig bok, som inte är sådär puttinuttig som många andra, utan mer cool. Kan verkligen rekommenderas! Har också sytt en filt till mackisen, en sån med en massa lappar på. Det ska de ju gilla att pilla på, de små liven. Gissa om tanten i tygaffären suckade högt när jag kom fram med alla band-rullarna och skulle ha 15 cm av varje... :)

Ljuslyktan är fyndad på Indiska för halva reapriset, och mönstret lyser så fint mot den vita putsväggen. Sen syns vår nyinköpta, ursköna soffa från Furninova. Stor och mysig, men ändå ganska strikt i formen. Sist men absolut inte minst, mitt härliga hallskåp! Är så himla nöjd med det, blev kalasfint när det blev vitt och det sväljer alla vinterjackor, halsdukar, mössor och vantar.

Japp, det var allt så länge! Men håll utkik, snart kommer det mera. :)

6 kommentarer:

Johanna sa...

Åååå vad fiiiint!! När det är klart är det bara att skicka dit Lantliv och göra ett reportage!! Vad fräscht o fint skötbordet blev! Allt är så genomtänkt liksom!! Super! Kramelikram!

Fröken Fräken sa...

Åh så fint ni har fått det! Jag är ju särskilt förtjust i det charmiga skåpet - jag kan inte få nog av fina skåp!
(förresten så tror jag att damerna på tygaffären här i stan har börjat fundera över alla tyger jag köper... känner igen mig gör de iaf!)

Anna sa...

Underbart fint, framförallt hallskået me like ;-) var har du hittat det, är själv på jakt, ngr tips kanske? Kram Anna

Gotlandsliv sa...

Skåpet är ett Blocketfynd, och faktiskt inte så gammalt som det ser ut. Det är ett TV-skåp från IKEA från början! Har sett flera på Blocket, så håll utkik! Tänk vad man kan göra med lite vit färg... :)

Anna sa...

Men ännu bättre, precis vad jag behöver ett tv-skåp, finns det fortfarande på Ikea, vet du vad det heter och ursprungsfärg? Många frågor blev det :-) Såg du fått tag i Junosängen GRATTIS den är sååååå fin, hoppas du får hem den. Kram Anna

Gotlandsliv sa...

Jag tror att de har en variant av den på IKEA, men det här är någon äldre modell. Men jag såg på Blocket att det ligger många ute nu, beroende på var du bor.

Jo, tyvärr får jag nog glömma just den Junon jag fått tag i. Fick reda på att det skulle kosta 3500 kr att få hit den med fraktbolag... suck! Så jakten fortsätter!