torsdag, februari 05, 2009

Pysseldag




Idag har det snöat hela dagen, och jag har suttit inne och pysslat. Myspys! Har gjort en mobil till macaronen, att hänga över skötbordet eller sängen. Har letat precis överallt, och inte hittat någon jag tycker om. Alla är så fula, plastiga och tråkiga. Och kommersiella. Gillar inte Bamse, Nalle Puh och Spöket Laban. Inte till såna här småttingar i alla fall. Nä, det ska vara udda, annorlunda och handplockade grejer. Gärna hemmafixat. Mycket roligare så!

De här små fåglarna är ihopsydda av papper, med lite vadd som stoppning för att få dem lite fluffiga. Gjorde två varianter, en rosa och en blå-brun. Man vet ju aldrig... Även om jag inte skulle ha några problem med att hänga upp en rosa mobil om mackisen blir en pojke. Är inte så knusslig sådär när det gäller färger. Men det kan vara kul med lite ombyte också.

11 kommentarer:

fyraihuset sa...

Gud vilka fina!! Va duktig du ar.

/Nina

Gotlandsliv sa...

Tack, vad kul att du tycker det! Blev ganska nöjd faktiskt, hoppas den lille gillar dem också. :)

Lina sa...

Åh vad sött!!!! Såå mycket bättre med hemmafixade grejer, när det finns en historia bakom och inte sånt där kommersiellt trams.. Riktigt fina! Hur mår ni nu när det verkligen drar ihop sig? Har du börjat känna av något ännu? Här reagerar vi så fort det piper i någon telefonerna, det kan ju vara så att vi blivit morbror & moster!

Gotlandsliv sa...

Än så länge är det lugnt. Har tänkt mig att det ska sätta igång på söndag natt, så har vi helgen att vila upp oss på innan det är dags. Och så kommer den som planerat den 9. Tänk om man kunde planera så! Men nej, det är bara att vänta och se... :)

Amanda Barnes sa...

Roligt att ha dig tillbaka så man kan följa dig igen!
OJ, nu är det inte långt kvar! Och det ÄÄÄR jobbigt på slutet, jag vet! Det känns som man varit gravid hela livet typ, inte sant??
Men nu är det ju som sagt var verkligen ljuset i tunneln!
Du är så pysslig av dig och vilka fina bilder det blir, är det nya värsta kameran eller?
KRAM

Johanna sa...

Heeej! Håller med Lina...tittar i mobilen jämt, men känn ingen press, hehe ;-) Men man blir rätt trött mot slutet på att förklara att nej, än känner jag inget...
Vet du, jag tycker dina mobiler var supermysiga! Vet nån som gjorde en av massa blänkande fiskedrag (givetvis utan krokar) och bäbisen älskade den också!
Kraaaaaam!

Gotlandsliv sa...

Ja, nu börjar det verkligen bli tungt att bära på magen. Tittar på kort från i somras ibland, och drömmer om vilken smal kropp jag hade... :) Känner mig stor som en elefant!

angelmax sa...

gud va fin jag bara häpnar.....

Anna Lindmark sa...

Hej, råkade ramla in på din blogg via Styleroom. Ni har verkligen ett fint hus och otroligt bra smak! Har en liten fråga om mobilen du tillverkat. Har du sytt med symaskin i papperet? Var har du hittat alla fina mönster på papprena till fåglarna?
Vingar och näbb, har du limmat på dem?

Gotlandsliv sa...

Hej Anna! Vad kul att du hittat till mig! :)
Ja, fåglarna har jag sytt på maskin, lite pilligt men det gick. Papprena jag använt är papper som man annars har till scrapbooking, kommer dock inte ihåg vad dessa märken heter. Du hittar dem på Panduro eller i en del bokaffärer och liknande som har lite pysselmaterial. Vingarna och näbbarna har jag limmat på efteråt. Hoppas du fått svar på dina funderingar, annars är du välkommen åter! :)

Linas sa...

Tycker dina fåglar är så fina så jag "härmades". Hoppas det är okej!