söndag, mars 08, 2009

Auktionssöndag

Jo, några fynd blev det allt! Inte lika många som jag hoppades på, men ändå. Köpte ett stort lammskinn, på beställning från mamma, en stor fin kökssoffa som så småningom ska stå uppbäddad i växthuset, och en supercool golvfläkt i borstad stål. Kökssoffan är nu engelskt röd, men ska såklart bli vit. Kommer passa så bra där ute i växthuset, fylld med mysiga kuddar och filtar. Tänk att ligga och läsa en god bok i den en regnig dag. Men tills växthuset är klart, får den stå uppe i allrummet/biblioteket. Alternativt vid köksbordet. Eller som säng inne i gästrummet. Har inte riktigt bestämt mig än!

Ska försöka fota mina fynd imorgon, så får ni se!

När jag var på auktionen hade Micke och Elton en lugn stund hemma. De satte upp resten av fasadbelysningen och besökte grannen och kollade in det senaste byggprojektet. När Elton så småningom blev hungrig värmde Micke lite av min infrysta bröstmjölk, och det var visst väldigt populärt. Första gången han åt ur nappflaska!

Efter middagen tog vi ett mysigt bad, något som blivit lite av en helgtradition i vår lilla famlj. Som vanligt väldigt uppskattat av lille Elton!

Och så har ännu en helg gått, som vanligt alldeles för fort. Hoppas ni har haft det skönt och njutit av ledigheten!

2 kommentarer:

Fredrik och Nina sa...

Va mysigt det låter med kökssoffa i växthus. Det ska jag komma ihåg när och om vi bygger växthus.

Mysigt med familjebad. Ert badrum är ju verkligen hur snyggt som helst. Men hela ert hus är ju helt fantastiskt.

/nina

fröken blund slår dank sa...

Hur det än blir, så nångång kommer vi att hamna på Gotland. just nu är jag lite mer på,att vi ska flytta,(då jag hittat finaste huset nånsin) nästa gång är det kanske mannen som är det...
Men hur som helst så vill jag bara ännu mer flytta när jag läser i din fina blogg om alla auktioner som är där jämt!sån lyx!
Längtar efter att få se dina fynd!