söndag, mars 29, 2009

Hemma igen

Nu har äntligen den danska skönheten anlänt till Gotland!

Såg ni storstadsmänniskor en vilsen lantis som irrade runt mellan filerna på vägarna med en Juno i bagaget igår, så kan det ha varit jag. :)

Resan gick jättebra och jag är superstolt att jag klarade av den helt själv! Har som sagt aldrig kört själv i Stockholm tidigare, så det här med femfiligt på vissa ställen var lite läskigt... För att inte tala om när jag plötsligt befann mig mitt i smeten på Ringvägen! Tack gode gud för uppfinginar som GPS:en. Jag körde inte fel en enda gång.

Plockade upp Junon på Östgötagatan, och for sedan vidare till Kungens Kurva för lite IKEA-shopping. Bland annat en tvättställning som ska upp på väggen, några tallrikar, ett bonsaiträd och en barnstol till Elton. Innan jag körde tillbaks till Nynäshamn, tittade jag in en sväng på en helt uuunderbar butik som heter Granit. Har varit förälskad i den länge, eftersom jag får deras nyhetsmail, men faktiskt aldrig varit där tidigare. Hittade en ursnygg zinktunna och två små zinklådor för pennor mm till skrivbordet. Men när ska de börja med webbshop?!

Framåt eftermiddagen började det verkligen kännas överfullt i tuttarna, och när jag kom till Nynäs var jag tvungen att försöka mjölka ur lite. Hittade en avskild plats, och fick nog ur ett par deciliter. Gjorde så ont!

Hemma hade killarna haft det jättemysigt. Elton hade ätit upp all frys-mjölk och när den tagit slut hade han fått ersättning också. Funkade visst jättebra! Det var väldigt skönt med en egen-dag i storstan, men såklart längtade jag som en galning efter mina killar och det var sååå skönt att komma hem inatt.

5 kommentarer:

Johanna sa...

BRA!! Jag var lite orolig för dig därute i trafiken, men visst ger det självförtroende när man klarar det. OCH det är skönt att både komma bort och komma hem igen ;-)
Hörde att det skulle bli härligt väder nästa helg!! Underbart!!! KRAAAM!

Hem och Lycka sa...

Härligt att det gick fint, hoppas att du är nöjd med din Juno! Granit ska öppna webbutik men exakt när vet jag dock inte.

kram

badanka sa...

åå grattis! nästa gång får du irra dig förbi mig på en fika!

Anna sa...

Oh vad kul att du fått tag i sängen och på köpet ett besök här i huvudstaden :-) Ska bli kul att se sängen på plats också, kram Anna

s y s t e r - r u f f a sa...

Cool du är som vågar dig på sånt!
Men vad gör man inte för en sån skatt! Kunde nästan ha en fast vi inte har några riktigt små längre :)


Skön kväll!