måndag, mars 16, 2009

Trädgårdsplaner





Som vanligt strålande sol och klarblå himmel. Härliga Gotland! Elton och jag gick en promenad och satte oss sen på solsidan och fantiserade om köksträdgården som vi ska fixa iordning till sommaren. Den är tänkt att ligga i hörnet av tomten (bilden ovan) och vara inringad av ett staket i flätad pil. Eftersom det är så mycket sten i backen här, tänkte jag (läs pappa) bygga stora odlingslådor för alla grönsaker och örter. Självklart ska det finnas en liten bänk där inne i det runda rummet, där man kan sitta och filosofera. Utanför ska det planteras bärbuskar, och min favvoblomma solrosen ska få klättra på staketet.

1 kommentar:

Fredrik och Nina sa...

Åh :-) Låter kanon!! Jag planterade väldigt mycket förra året så jag är otroligt spänd över ifall något överlevt eftersom vintern varit så hård och kall för att vara stockholm.

Ska bli kul att följa era trädgårdsplaner.

Va söt han är i vinteroverallen.

/Nina