måndag, maj 25, 2009

Odling på g



Idag fick jag min jord! Beställde ett lass i förra veckan, för nu måste jag banne mig komma igång med odlingen. 8 kubik blev det. Ungefär. En stor lastbil var här och tippade av ett lass i förmiddags. Som tur är kommer min store starke bror hit med nattbåten, gissa om jag ska sätta honom i arbete imorgon. Mina pallkragar ska ju fyllas, och det som blir kvar ska spridas ut och jämna till gräsmattan.

Växthuset blev också levererat idag! Mycket mindre paket än vad jag hade trott... hoppas verkligen att allt är med. Det vore skönt om vi kunde få hit grävaren så fort som möjligt nu, så att vi får till grunden och kan sätta upp växthuset innan bror och far åker hem.

Med lasset från Linköping som kommer inatt finns bland annat en massa växter! Dels några jag köpt när jag var hemma, och som har fått växa till sig hos mamma innan de flyttar hem till ön. Olivt, citron, kiwi, fikon och lagerblad. Och dels några som jag fått av mamma. Rabarber, tomater och chili. Ska bli så kul att få ner allt i mina lådor!

Inga kommentarer: