tisdag, maj 05, 2009

I min köksträdgård vill jag odla:

rädisor
sallad
sockerärtor
salladsärtor
skärbönor
gröna bondbönor
rabarber
purjolök
gul lök
röd lök
morot
sqush
tomater
dill
basilika
mynta
lavendel
timjan
jordgubbar
smultron
jättepumpa
chili
salmbär
vindruvor
amerikanska blåbär
fikon
sparris

Har lagt ut lite krokar i min jakt efter pallkragar, något som verkar vara svårt att få tag på. I värsta fall får vi snickra egna.

Imorgon ska det grävas här! Min köksträdgårdscirkel (som ska grusfyllas), grunden för växthuset och hela uteplatsen. Allt som allt 120 kvm, räknade Micke och D ut... Det ser inte ut att vara så mycket. :)

6 kommentarer:

Lina sa...

Vilken trädgård!!!!!!!!!!!
En sådan skulle man definitivt inte tacka nej till. :)

Klart att lilla Elton saknade sin mamma..

Johanna sa...

Å det låter underbart! Sen kommer jag på skördefest!!! Ska ni ha många pallkragar eller?? Jag har nog åtta eller nåt, men jag tror vi behöver de flesta när vi ska frakta ved till Gäddenäs, men du, kolla på lastbilscentralen i Visby eller med något företag, de kan ha! Annars säljer ju lantmännen, men de går nog på ngn hundralapp styck, fast då finns det ju lock med hårdplast på så det blir som en liten drivbänk, tror jag!!!
Stackars lille Elton, han kanske har ont i halsen, han också? Eller var navelsträngen bara väääääldigt uttänjd...kanske var där det sved, hehe!! KRAAAAAAAAM!!!

Sara från Värmland sa...

Hej!

Någonstans har jag sett att man kan köpa pallkragar, kanske Rusta? (Vet inte om den kedjan finns på Gotland). Återkommer när/om jag kommer på var det var.

Din blogg är en av mina favoriter. Mkt smakfull.

Anna sa...

Vilken härlig trädgård! Kan tipsa om att ruccola är trevligt och tacksamt att odla om man gillar det!

Anonym sa...

Granngården har pallkragar. De sålde för 10 kr styck förra våren. Lycka till med trädgården!

Gotlandsliv sa...

10 kr styck för pallkragar på Granngården, det låter ju för bra för att vara sant! Måste slå en signal imorron och kolla. Tusen tack för tipsen!