tisdag, juni 02, 2009

Alone again

Jaha, då har besökarna åkt hem för den här gången. Känns riktigt tomt, man hinner liksom vänja sig på en vecka. Men det dröjer som tur är inte länge till nästa gång, för på torsdag dyker pappa upp igen och då har han mamma med sig också. Tyvärr ser inte vädret ut att bli lika härligt som det varit de senaste dagarna. Men vi kan nog roa oss ändå. På fredag blir det en tripp till Verdus, och på söndag är det auktion. Håller tummarna för att det den här veckan finns några fina lammskinn, jag vet att mamma är sugen på fler såna. Annars är jag själv på jakt efter ett skåp (jo, jag får nog plats med ett till..!), som ska stå i växthuset. Tänkte att jag skulle förvara krukor och frön och andra små saker där inne.

3 kommentarer:

Anna sa...

Måste bara fråga vart det är du går på auktioner nånstans.
Nu när jag snart bli gotlänning vore det roligt att hinna med nån auktion framöver.

kram

Johanna sa...

Heeeej!! Å det låter underbart att mamsen också kommer en sväng! Hur ser det ut annars då?? Är det fullbokat i sommar eller ;-) Förlåt att jag inte skickat myggnätet än. Det är över 60 cm och då gick det inte att skicka som post sa tanten, hur gör jag då??? KRAAAAAAAAAAAAM!

Sara från Värmland sa...

Har tidigare haft vita lammskinn till salu (svenskt finullsfår - från vår gård), men de är dessvärre slutsålda just nu. Du är kanske ute efter gute- eller gotlandsfårskinn iofs... Just ullen/skinnet av finullsfår används ex. i vården mot liggsår och är känt just för att det är så mjukt. Något jag kan rekommendera till små bebisar.