fredag, juni 26, 2009

Eltons hörna






Nu har lillkillen blivit så stor att han nästan vuxit ur sin vagga. Dags att flytta ner i Junon, med andra ord! Jag blev så förälskad i Sebras tjocka spjälskydd, men tycker att de är lite för dyra... så jag sydde ett eget istället! Köpte två små barnmadrasser i enklaste variant på Jysk, 5 cm tjocka, delade dem i två och sydde ihop för hand. Sydde överdraget av ett påslakan som jag hittade på Åhléns rea i vintras, gillar det skarpt. Ett vitt lakan fick sätta livet till, och blev den vita kanten runtom.

Min morsdagspresent (filtförvaringen från Serholt) har kommit på plats, och fyllts med några böcker, nappar och en gosekanin. Perfekt för sånt som behöver vara nära till hands vid nattningen!

En av auktionsstolarna har tagit plats bredvid sängen, och bakom står en handduksstege med vita thailandslyktor.

Nu återstår bara att se om prinsen vill sova där. :)

3 kommentarer:

Therese sa...

Här kommer han att sova så gott din lille prins, jättefint! ♥

martina sa...

Så fint du har gjort, jag har också det i rosa! Jag trodde det var lösen till din blogg, och hann aldrig få det så blev så glad nu när jag kunde komma in. Så nu har jag en massa att läsa

Ylva sa...

Fin blogg och vilket ljuvligt rum han har. Bra idé med bok/gosedjursförvaring! Och fint med lampslingorna, dem har jag med :)