söndag, augusti 23, 2009

Höst i luften






Trots att solen skiner som aldrig förr, känns det ändå att hösten är i antågande. Morgnarna är kyligare, solen tittar in senare genom sovrumsfönstret, och daggen i gräset hänger sig kvar längre. På något sätt känns det som om just den här sommaren varit ovanligt kort. Kanske beror det på att vi har haft så mycket för oss. Tiden går fort när man har roligt, heter det ju.

Men jag tycker ändå om hösten. Man kan med gott samvete ta tag i inne-projekten. Behöver inte känna att man måste "passa på" att vara ute för att solen råkar vara framme. Man får tända ljus, ta på sig tjocka tröjor och mysa framför brasan. Ta långa promenader med varm choklad i picknick-korgen.

Visst älskar jag sommaren allra mest, men alla årstider har helt klart sin charm. Påminn mig om det när jag i november tröttnat på allt vad höst heter, och längtar efter sommaren igen...

På bilderna syns: Min alldeles nyinförskaffade trådkorg, fylld med äpplen från mamma & pappas trädgård. Jättepumpan, som är på god väg att bli halloween-lykta. Ett egenhändigt gjutet betongfat av änglatrumpetblad. Ginko Biloba-trädet som Elton fick av våra kära grannar i namngivningspresent.

Inga kommentarer: