söndag, augusti 30, 2009

Kökshyllor






Innan vi började bygga vårt hus, samlade jag inspirerande bilder från tidningar i ett album. Ett av de flitigast förekommande motiven är öppna hyllor i köket. Och nu har jag äntligen fått mina egna! Hyllplan från Byggmax och konsoller från IKEA. Lite vit färg och en snäll sambo med vattenpass och borrmaskin, så var det fixat på nolltid. Hela köket känns annorlunda. Mycket hemtrevligare! Har inte riktigt bestämt mig för vad som ska få bo på de där hyllorna än. Men min gammelmormors mortel är dock ett säkert kort.

6 kommentarer:

Anna sa...

Mmm så vackert..jo men du man måste "känna-in" vad som platsar på så fina hyllor..så kan man ändra och byta..och liksom hitta det som ögonen tycker om..jag gör så i mitt växthus..jag letar alltid saker som tilltalar mig att ha där..

Förändring i ett hem är det bästa jag vet..när man har lust för det..då mår man bra..mmm jag ser att du mår bra..kram från Anna

Grinden på glänt sa...

Det ser snyggt ut! Gillar morteln!

Vit poesi sa...

Öppna hyllor är så fint, det gör sådan rymd och skapar en skön lantlig känsla! Kolla in min kökslösning, på mitt föregående inlägg. Vi har platsbrist :-)
Kram Malin

Jag sa...

Jättefint!
För lite mer inspiration, kolla in huset i Burs (Sigdes)som ligger uppe på Hemnet(en 5:a).

fröken blund slår dank sa...

Hurra för mortlar!
och öppna hyllor är vackert.
Vi håller på å letar hus, och din blogg är en så fantastisk inspiration, så jag behöver ingen inspirationsbok! ;)

Susihus sa...

Jättefint, du kommer nog snart känna efter vad som ska stå där. Mortlen gör sig finfint! Jag har oxå en likadan från min mormor=)