söndag, augusti 23, 2009

Loppisutflykt



Mormor & morfar är på besök. Så idag åkte mormor, Elton och jag på loppis- & pysselbodsutflykt. Ett måste när mamma är här! Det är få som uppskattar såna utflykter lika mycket som hon. Inte många orkar hänga på i mitt tempo, men mamma orkar. Och Elton också! Det är inte klokt vad den ungen är behändig att ha med på allt möjligt. Han är nöjd och glad hela tiden. Sitter och leker i sin bilstol där bak, sjunger en snutt och somnar ibland. Inte ett enda gnäll på hela dagen. Och då åkte vi ändå ganska många mil och gjorde fem stopp på vägen. Han kommer väl bli lika loppisgalen som sin mamma när han blir stor, det ska börjas i tid...

Här ser ni en bild på mina fynd, nytvättade och fina. Visar mer när alla prylar funnit sin plats. :)

Det blev en trådkorg (som jag suktat efter länge nu), en rosmarin på stam och ett nystan snöre från Verdus, en fin plåtburk från en garageloppis längs vägen, samt en mjölklåda (från Visby mejeri med texten "Mjölk är både mat och dryck", I love it!) och två krukor från en underbar loppis i Havdhem.

7 kommentarer:

milla-andante sa...

Otroligt vilka fina bilder du tar och vad mycket inspiration man får här inne!
Så gott att ha någon som delar ens stora intresse, bara de kan förtå flera mils körning efter fynd! Vilken turrunda du hade danna dag!
Kram

Grinden på glänt sa...

Vilka fynd!! Trälådan var ju bara för charmig med den texten! :)

Loppisrundor med likasinnade är så roliga, fast å andra sidan kan man ju vara ute efter samma saker och då är det ju inte så bra... ;)

Sassa sa...

Hej, Loppis samma dag, så kul!!
Tack för din kommemtar och att du hittat mig. Ska ge mig hän åt din blogg idag. Må riktigt gott önskar Sassa

Susihus sa...

Härligt med lite loppisfynd. Förstår att ni har förälskat er i denna ljuvliga ö. Vi har varit på semester ett par år i rad och det är något visst med Gotland. En total förälskelse=)
Må gott
Kram

Anonym sa...

Hej! Jättefin blogg och fantastiskt hus!!! På en av bilderna från gästhuset sitter det tre krokar på väggen. Får man vara nyfiken och fråga var du hittat dom? Hälsn I

Gotlandsliv sa...

Krokarna kommer från Indiska!

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Nu har jag varit på besök på er underbara ö, förstår verklgien varför ni flyttade dit:) Ha det fint Kram Mia