tisdag, september 22, 2009

Livets väg

Vi var ute och körde, jag och min lilla familj. Brummade runt där på livets väg. Upp för backar och ner för backar. De få som finns här på vår underbara ö. Himlen var blå, solen sken, fåglarna kvittrade, och vägkanten var fylld av vackra, doftande blommor. Men så plötsligt försvann vägen. Bara borta. Och vi föll ner för ett stup. Hur långt det är ner, vet vi inte. För vi faller fortfarande. Men jag vet en sak. När vi väl nått botten, kommer vi alla att klättra upp igen. Vi kommer att klara oss. För vi är en familj. Och när vi har klarat oss, då ska vi fortsätta att köra vidare på vår väg. Under vår blåa himmel och bland doftande blommor.

15 kommentarer:

Sofia sa...

Vackra, berättande och allvarliga ord du skriver, men en klump fick jag i min mage. Det högg riktigt till i mig. Ta hand om dig och de dina...

Kramar från Sofia Daggdroppe

Anna sa...

Men men hallå..nu blir jag orolig..

Mmmmm livet har sina berg och dalar det ska alla veta..jag sänder mina varma tankar och kramar..

Jag önskar dig allt gott och hoppas det ordnar sig ..

Lyktor och Tyg sa...

Att falla är inte vad man vill i bland, men tyvärr kan man inte välja sina stup.

Se varandra i ögon, håll varandra i händerna och blunda sen och känn att ni är inte ensamma.
Tro hopp och kärlek, bland dessa tre är kärleken störst.
kram Kristina

Emmas utsikt sa...

Det är så sant det du säger och man vet aldrig när stupet kommer.
Jag brukar säga "hellre leva en berg- och dalbana än en karusell" så får man ta nedturerna med uppturerna. Stor kram!

Ru Hedefalk sa...

Jag fick också en klump i magen. Tänker på er och hoppas att det ordnar sig! Ta hand om varandra.

Kram Rusan

fröken blund slår dank sa...

Oj.
fint skrivet.fast ont i magen fick jag. verkligen.
skickar de finaste energierna jag kan frambringa, till ön, och hoppas att allt ordnar sig för er.
varm kram!

Karina och Christer sa...

Många kramar till er alla tre.
Ja,livets vägar verkligen upp och nerförsbackar.Du skrev så underbart fint med ett sånt fantastiskt uttryck ,det träffade mig rakt i hjärtat.
Vi är många som tänker på er!

Ta väl hand om er!!!

syster ruffa sa...

aj, aj...

Vilken fin beskrivning av livet!

Man kan ju inte alltid fatta meningen med alla dessa uppförbacakar och stup,
men som du skriver; vi klättrar upp igen - kör vidare. Styrkekramar till er!

Tänker på er! / camilla

Vit poesi sa...

Jag fick också en klump i magen när jag läste det du skriver. Hoppas att allting är väl med dig och de dina
kram Malin

Ulrika sa...

Vilka vackra ord du klarar att sätta på det som hände er. Hoppas på allt det bästa för er. Varma hälsningar Ulrika

Camilla sa...

Våga lita på att livet tar er på rätt väg igen! Varma kramar

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Oj hoppas allt är bra med er, kram Mia

Mattias sa...

Detta kommer gå vägen Caroline. Jag blir mer och mer övertygad om det ju mer jag tänker på det. Finns rättvisa i världen kommer detta ordna upp sig.

Kram till er alla från mig och Sofie!!

martina sa...

Usch jag blir ju tårögd, så fint och bra förklarat om hur verkligheten kan se ut. KRAM

Anna sa...

Vilka vackra ord du använt för att beskriva något som verkligen är jobbigt. Jag fick en liten klump i magen. Skickar varma kramar och en massa energi till er tre.