onsdag, september 23, 2009

Turen har vänt




Vill börja med att tacka för alla fina ord, både här på bloggen, per mail och telefon. Det värmer att veta att ni tänker på oss!

Tanken var att förra inlägget skulle bli det sista för en tid framöver. Det finns en del annat än bloggande att tänka på just nu. Men så fick jag idag veta något, som jag måste dela med mig av. Mitt i allt kaos, all sorg och all förtvivlan, fick vi en gnutta glädje. Ett tecken på att turen har vänt.

Vi har vunnit! Jajamen! För några veckor sedan tipsade min kära mor mig om en tävling, där högsta vinst var en Kitchen Aid. Uppgiften var att klura ut en ny, finurlig lussebulle-form. Såklart gjorde jag ett försök, och tänka sig, det gav minsann utdelning! Ovan ser ni mitt bidrag till tävlingen (en lusseängel) och min underbart fina vinst.

Och jag som aldrig vinner något. Det måste ju betyda något bra, det här, eller hur?

18 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Wow. Skitkul! Snyg lusseängel och snygg maskin. Me like! Grattis!

Anna sa...

Oj men du så härligt..jag blev så förtvivlad igår och blir lite lugnare nu..en sådan maskin är lycka..min dotter har en..hon älskar den..den är så bra..den är så snygg..grattis och massor av kramar från Anna

kjersti sa...

Grattis:)
Jeg har selv denne i cream. Ingen over, ingen ved siden av...
Første gangen jeg er innom bloggen din, og jeg falt pladask:)
Et fantastisk hus dere har bygd!
Jeg skjønner av de siste innlegg at dere går gjennom noe tøft akkurat nå, og jeg fikk helt vondt i magen selv om jeg ikke kjenner deg...
Jeg har selv en liten guttepjokk, og hver dag tenker jeg på hvor heldig jeg er og at vi skal være takknemlige. Man vet aldri hva som skjer...
Du skriver fantasisk bra og har gitt meg masse inspirasjon nå som vi skal bygge på.
Ta vare på hverandre:)
Klem

Marie sa...

Grattis! första gången jag tittar in, men oj vilken fin blogg -jag kommer tillbaka! Hoppas livet är snällt mot er nu.

Ulrika sa...

Grattis till den fina vinsten!Fick min KA i present för några år sedan, just i den färgen. Jättefin!

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh grattis till vinsten men när jag läste nästa inlägg högg det tag i magen????? Jag har själv svåra problem just nu så jag vet, och du behöver inte berätta men jag hoppas att ni är ok.

Kramkram Anne

Hedera Helix sa...

Grattis till vinsten! Och hoppas att den medför tur, så att det vänder och blir bättre, vad det nu kan vara...

Hem och Lycka sa...

Usch, förstår att ni råkat ut för nåt otäckt, hoppas det inte är allvarligt..

Vad kul med vinsten, jättefin design, grattis!

kram

Karin sa...

Anna berättade. Jag vill bara säga att jag håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra. Roligt med vinsten, det är du verkligen värd! Hittade inte din mail, men skriv så får du se bilder. Många kramar från Karin

Lyktor och Tyg sa...

Så skönt mitt i allt ni verkar vara inne i nu. Jag skulle gärna vinna en sån, och lusseängeln var jättefin. Ha det så bra det går.
kram Kristina

Karina och Christer sa...

Grattis till den fina vinsten och vilken fantastiskt fin lusseängel!
Du ska se att turen har vänt!
Många kramar från oss i Småland!
Vi tänker på er!

Styling a`la Anna sa...

Det känner jag att det gör!!! I hela kroppen. Vilken vinst förresten! Super!!!! :-)

milla-andante sa...

O jag fick en klump i magen av ditt förra inlägg, hoppas verkligen att det ordnar sig!
Skönt att detta inlägg innehöll lite tur och glädjebesked, vilken vinst (och vilken fin lussebulle!)
GRATTIS!
Kramar

Grinden på glänt sa...

Grattis till vinsten! Vet ju inte vad som hänt men jag håller tummar och tår för att allt ska bli bra igen.. Kramis

Ylva sa...

kikar in här för första gången, grattis till vinsten, har själv en rör Kitchen Aid och den pryder verkligen sin plats. Är kanske nere på 200 kr per användningstillfälle...

hoppas saker och ting ordnar sig.

Anna sa...

Det var precis vad du behövde nu! Lite uppmuntran! Stor kram

Filippas vita sa...

Grattis!! Vilken lycka att vinna en Kitchen Aid, de är ju dyra! Snygg kringla också :-)

Susihus sa...

Grattis till den fina vinsten. Hoppas att ni får turen på er sida igen och att solen skiner på er, när ni sakta kör upp mot ljuset igen. Må bäst
Kram