måndag, oktober 19, 2009

Åt rätt håll

Micke är fortfarande kvar på Visby Lasarett. Det blev ingen resa till Stockholm. Inte än i alla fall. Varför vet vi inte. Informationen är minst sagt knapphändig. Och kompetensen likaså, tyvärr. Micke har frågat om och om igen, om det vet hur det går med hans infektion. Ingen kan svara. Säger bara att de inte är experter, och att de ska höra med Karolinska.

Dessutom fick Micke idag fel dosering på sin medicin. Nästan det dubbla mot vad han skulle ha. Som tur var så var han uppmärksam och upptäckte det. Oj då, nån måste lagt fel i burken, var deras svar. De fipplar med droppet, ställer in fel mängd och tid, och missar att ta bort luftbubblor i slangen. Proffsigt värre.

När vi var på akuten i fredags togs det blodprov, som enligt personalen inte visade på någon infektion. Idag har vi, efter en hel del om och men, fått veta Mickes blodvärden. Både de som togs när vi kom in på akuten, och de som togs imorse på sjukhuset. Sänkan i fredags låg på 10, vilket helt klart visar på en infektion. Men nu ligger den på 4. Är den under tre, är den toppen. Antibiotikan verkar göra sitt jobb. Härligt med lite goda nyheter!

18 kommentarer:

Styling a`la Anna sa...

Verkar som om det skulle vara tryggare på Karolinska, om än något jobbigare. Men ni är fighters!!! Ni fixar det och låter ingen tjabbla med er! ;-) Kraaam på er!

milla-andante sa...

Vet inte vad jag ska säga... puh... Känslan av att man själv får ha kontroll är påfrestande!
BRA med sänkan! Nu vänder det!!
Kramar

Anna tassar in sa...

Aha..mmmm .. du man måste verkligen kolla upp saker själv när man hamnar i sjukvården tyvärr är det ofta så....så bra att ni har ögonen med er och ifrågasätter..pust..ja men du nu blir det nog bättre och bättre då..tänker på er..håll ut..

Johanna Dolk sa...

När man inte kan lita på sjukvården blir man ganska hjälplös. Man borde inte själv behöva kontrollera att de göra rätt. Önskar er all lycka!

Dennis sa...

Ni är bäst, heja heja!

Ru Hedefalk sa...

Att man inte bara kan få slappna av och känna sig trygg!!!
Tur att ni verkar vara så starka. Skickar lite kramar till er båda!

Rusan

Therese sa...

Jag ger också rådet att stå på er, det är ni som är drabbade och ni ska få högsta prioritet!! Nonchalans är tyvärr vanligt inom sjukvården och det ska inte accepteras! Av erfarenhet ( vi har våldgästat 5 stycken sjukhus) så är intensivvården det allra bästa stället att vara på både som patient och anhörig! Jag önskar er båda styrka att säga ifrån när ni blir felaktigt bemötta, kram till er båda! Therese & Reine

Ulrika sa...

Tänk vad vanligt det verkar med felbehandlingar och dylikt, jättejättetråkigt att så många drabbas...men så skönt att höra att det går åt rätt håll med infektionen, antibiotika kan verkligen göra susen.
Vad tappra ni är. Jag vet,man har heller inte något val än att kämpa på.All lycka till er

Kram från Ulrika

ann sa...

Om jag var er skulle jag genast sticka till fastlandet... Inget att leka med.

Stjärnor & Champagne sa...

Vad skönt för er att det går åt rätt håll.

Kram Anne

Susihus sa...

Usch va jobbigt! "Det gäller att vara frisk för att vara sjuk" för att kunna upptäcka sånt. Kram på er

Mrs F sa...

Bor på samma ställe som Johanna i Småland o brukar titta in ibland. Men nu var det länge sedan. Tråkigt med det som hänt er. Hoppas verkligen att ni nu är på rätt väg o att din man blir frisk!

Camillasnyahem sa...

Nu blir jag både upprörd och ledsen. Det är väl f*n att ni ska råka ut för sånt som får vården att framstå som inkompetent, eran tro på dem växer ju inte direkt av det. Jag håller på er hur som helst, och heja för att infektionen blir bättre! Kram!

Anna sa...

Googlade för att hitta din blogg då jag, för rätt längesen såg ditt målade tv-skåp som jag blev helt förälskad i. Ska nu köpa ett på blocket. Visste att du bodde på gotland (älskar ön). Men vad tråkigt att läsa ikapp här vad som hänt er. Det låter dock som det går åt rätt håll, och jag håller alla tummar o skickar en styrkekram!! Även om vi inte känner varann så blir jag så jäkla berörd!

Sköt om er nu

Anonym sa...

Våra tankar är hos er...ska försöka skicka lite extra kraft...
Ni är fantastiska...hojta om minsta lilla som ni kan behöva hjälp med...har satt in pengar på cancerfonden. Bra med sänkan, önskar nu kunde känna er tryggare i själva vården?!
Gör det varje år men det har blivit "extra allt" iår.
Massor med kramar
Petra Ahdrian

Överkalixtösen sa...

Hej! Har tittat in på din blogg lite då och då, men kan konstatera att nu var det länge sen. Jag är dålig på att lämna komentarer, men njuter av att inspireras av din och andras fantastiska bloggar. Till min bestörtning ser jag att mannen i ditt liv blivit sjuk och vill därför sända dig en extra varm tanke från ett snöigt Norrbotten. Jag har själv erfarenhet av att hamna "inom vården", eftersom min man blev svårt sjuk i en stroke för ganska precis fem år sedan. Hopplösheten, ovissheten och känslan av vanmakt är bara en del av alla känslor som ni båda får brottas med just nu. Jag sänder dig och din famil en extra tanke!

Millas hem sa...

Tänker på er...

Kram

Anonym sa...

Hej

Jag har inte varit inne på din blogg på väldigt länge, blev ledsen över att läsa att din man har blivit sjuk. Ni verkar vara riktigta fighters du och din man, så det här löser ni tillsammans.

Styrkekramar
Karin