fredag, oktober 16, 2009

Bakslag

Igår kväll kom vi äntligen hem till ön igen. Skönt, nu ska vi mysa och ladda i två veckor innan strålningen börjar, tänkte vi. Men vi hann inte ens packa upp väskorna.

När vi vaknade i morse hade Micke lite ont i såret, och det såg lite varigt ut på ett ställe. Han ringde Karolinska som tyckte att vi skulle åka upp till akuten här i Visby och låta någon kolla på det.

Efter ett 4 timmars långt besök på akuten med blodprov, bakterieodling, CT-röntken och väntan på provsvar så fick vi tillslut åka hem med en antibiotikakur för att vänta på besked från Karolinska. Efter en timma hemma ringer de från Visby sjukhus och säger att det också är infekterat innanför skallbenet. Så det var bara att åka tillbaka in till sjukhuset igen. Nu är Micke inlagd för att få antibiotika intravenöst. Eventuellt måste han upp till Karolinska igen redan imorgon, för att göra en magnetröntgen.

Suck! Orkar snart inte mer!

9 kommentarer:

badanka sa...

*snyft* jag förstår att det är tungt...

Men vännen! Kan du inte ...försök ring när du är här jag kommer och sprider lite värme och du har en axel att luta dig mot.

Stor kram

Anna dansar in sa...

Men då..jag tänker så på dig och kan förstå..mmm du det är mer än tufft..mycket mer..

Hemmalycka sa...

Nej vad trist, håller tummar och tår att det går vägen .
Kramiz
Åsa

milla-andante sa...

Finner inga bra ord... och känner dig inte alls, men blir så jäkla berörd. Förstår vad ni går igenom och det är bara för övermäktigt...
Er positiva livssyn lyser dock genom det du skriver och den kraften är guld värd!
Håller tummarna så hårt jag kan.
Kram till er!!

Styling a`la Anna sa...

Jo du orkar!!!! du fixar det, NI fixar det!! Vad är ett år mot ett helt liv...Många varma tankar till er tre, och många varma kramar.

Anna A sa...

Åh så tungt ni har det. Kan inte riktigt förstå hur det känns men jag önskar er verkligen allt gott och hoppas hoppas att allt går bra.

Hedera Helix sa...

Oj, det låter som ni har det verkligt jobbigt. Jag hoppas verkligen det går vägen, att han snart är hemma igen och att ni får tillbaka er vardag igen!

Åsa sa...

Hittade till din sida via Styleroom. Vilket vackert hem du har. Vi funderar på att bygga nytt hus och jag fick massor med inspiration från ert.Förstår oxå genom att ha läst några inlägg att ni går igenom en jättejobbig tid nu. Lycka till!!!Nu ska jag läsa vidare i din blogg. Kram

Therese sa...

Hej! Vill bara sända lite styrkekramar! Vi var med om något liknande för 3 år sedan. Min make fick en hjärnblödning och låg inlagd på sjukhus i 7 veckor....det kom bakslag efter bakslag! Han fick epilepsianfall, hjärnhinneinflamation i de sår man sågat upp i hjärnan och blodproppar i bägge lungor! Inte nog med det, när vi skulle komma tillbaka på återbesök 6 månader senare berättades för oss att han hade ytterligare ett missbildat kärl som var tvungen att åtgärdas. Vi begav oss till Lund där man misslyckades med operationen för att kärlet var för litet, så det fick bli strålning på Karolinska. Jag kan med facit i hand då vi nästan är på friska sidan säga att vi är glada för denna händelsen i vårt liv....den har fört oss samman på ett sätt som vi inte trodde var möjligt! Vi håller våra tummar och önskar er lycka till!
Therese & Reine