måndag, oktober 05, 2009

Frisläppt

Efter gårdagens och nattens permis, fick vi idag lämna sjukhuset och Stockholm. Vi var uppe och träffade läkarna innan vi åkte. Fick vänta i nästan tre timmar innan någon hade tid och prata med oss. Men till slut fick vi träffa en läkare som äntligen berättade vad som hände under operationen.

I min värld har en tumör alltid varit en knöl, något som vuxit i kroppen. Inte en del av kroppen. Men tydligen är det så. I alla fall i Mickes fall. De har tagit bort en del av hans hjärna. Så mycket som de vågade utan att riskera att han skulle få några men. Inte bara en knöl som inte hörde dit. Tumören sitter i området kring högra tinningen. Ett bra ställe tydligen, eftersom det inte sitter så mycket viktigt där. Det hade varit värre om den fanns på vänster sida, där sitter visst både hörsel- och syn-centra.

Det de har tagit ut ska analyseras, och resultatet får vi veta i slutet av nästa vecka då vi ska åka tillbaka till Stockholm.

Nu har vi tagit oss ner till Linköping och våra familjer, innan vi far vidare hem till ön om ett par dagar.

16 kommentarer:

Anna sa...

Så skööönt..att det satt så till.. att det gick att op..jag tänker mycket på er..kram kram från Anna

Anna A sa...

Ojojoj, vilken pärs ni går igenom. Önskar er allt gott!

Helena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena sa...

Fruktansvärt! Jäkla tumör! Men ni övervinner den!!!
KRAM

Grinden på glänt sa...

Det är så svårt att föreställa sig vad ni går igenom just nu men jag tänker på er! Kram

Ru Hedefalk sa...

Tänker på er!!!

Kram Rusan

Styling a`la Anna sa...

Det här låter ju bra!! Och det ska det banne mig fortsätta med!! Heja, heja!! Kram A

♥ Mittvitahus ♥ sa...

åhh vad bra...håller tummarna hårt nu:) Kram Mia

Lyktor och Tyg sa...

Ja så livet kan bli förändrat. Svårt att förstå hur det kan bli så. JAg önskar er allt gott.
kram Kristina

Daggdroppe sa...

Så stark du är som delar med dig av ert liv här på din blogg. Jag håller också mina tummar för er.

Kram // Sofia Daggdroppe

Karina och Christer sa...

Skönt att ni fick lite positiv information.Vi tänker på er och önskar er all lycka!!

Hemmalycka sa...

Vad härligt att det har gått så bra hitills hopppas det fortsätter så så att ni kan komma hem igen.
Kram Åsa

Camilla sa...

Kan inte ens föreställa mig en liten bit av det ni går igenom nu, men med ögonen fulla av tårar önskar jag hela familjen lycka till! Ni klättrar på jättebra, fortsätt så! Kram från Camilla

Stjärnor & Champagne sa...

Jag förstod ingenting först när jag läste dina inlägg innan du skrev om detta. Herregud, kan inte sätta mig in i er situation. Jag håller tummarna med er och det är ju klart att detta blir bra.

Kram Anne

Emmas utsikt sa...

Oj oj oj...livet är hårt iband, men jag (och alla andra) håller tummarna för er.

Till inspiration i er tuffa tid kan du läsa den här bloggen.

http://erimano.blogspot.com/

Anna sa...

Sänder varma tankar till er!