fredag, oktober 09, 2009

Home, sweet home

Tillbaka på ön igen. Härligt att vara hemma. Har längtat efter våra kissar, vår säng, vårt badkar, vårt kök, vår öppna spis... vårt hem, helt enkelt.

Våra kära grannar har skött markservicen medans vi var borta. Matat vilddjuren, vattnat blommorna, hämtat posten. Vad skulle vi göra utan dem?

Här hemma är det mesta som vanligt. Nästan i alla fall. Har idag rensat i köksträdgården, plockat av alla tomater och lagt de gröna i fönstret där de förhoppningsvis blir röda. Två stora pumpor har skördats och lagts i gästhuset, tills vi blir sugna på pumpasoppa. Vi har också varit en sväng i stan, eftersom det var dags att plocka ut Mickes nitar. Gick smärtfritt och bra. Han är så tapper, min kära Micke. Så oerhört positiv och stark. Så medveten om livet, om hur viktigt det är att ta vara på varenda sekund. Så tacksam över att allt har gått så bra, över vår familj och alla nära och kära.

Flera har hört av sig och vill skicka blommor till oss. Jättesnällt! Men vi skulle bli ännu gladare om de pengarna istället kom till nytta hos t ex Cancerfonden.

6 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Så skönt för er att vara hemma igen. Ha en skön söndag imorgon.
kram Kristina

Helena sa...

Va härligt ni verkar ha det med era grödor! Låter supermysigt!

Stjärnor & Champagne sa...

Vad skönt för er att ni är hemma igen och att det går framåt..

Kram Anne

fröken blund slår dank sa...

Livet är läskigt, att det är så skört menar jag. men när man vet det och på något vis accepterar det (för att man måste)så blir de vackra delarna ännu lite vackrare faktiskt. så är det för mig iallafall.
krama varandra. mycket. länge.
kram!

♥ Affi ♥ sa...

Hej!
Jag har hittat till dej för första gången. Jag har inte hunnit läsa så mycket men jag vill bara sända en hälsning. Jag har gått igenom det ni gör nu, med min dotter. Varma tankar till er.
Jag tittar in snart igen och läser mer på din sida. Kram

Susihus sa...

Skönt att ni är hemma igen! Njut av en härlig tisdag. Kram