söndag, januari 31, 2010

Industriell inspiration

Gick igenom mappen med inspirationsbilder, och måste dela med mig av några guldkorn. Tyvärr minns jag inte vart jag hittat dem...

Plåtskåpet på bilden får mycket gärna flytta in hos mig. Den råa, industriella touchen tilltalar mig. Skulle ni stöta på ett liknande som inte har någon stans att bo, så kontakta mig bums!

Bokstäver kan man aldrig få för många av. Älskar att blanda olika material så här! Snyggt att gruppera dem också. Har fått förfrågningar om vart jag hittat bokstäverna som sitter på vår tavelvägg. Den rostiga är köpt på Årstiden i Stockholm, ett rea-kap för 30 kr. Det stora e:et i trä kommer från Danmark.

Den här bilden vet jag är från Tine K. Ljuvlig färgskala, eller hur?

Gillar skarpt den här typen av plåtskåp också. Det är något med plåt över huvud taget... "Jag går igång på det", för att citera Ernst.

10 kommentarer:

Helt Enkelt sa...

hej.

det är första gången jag är här.
vilken otroligt fin blogg du har!

inspirationsbilderna är helt fantastiska och precis i min smak :) ett gammalt plåtskåp står på min lisa med :)

ha en fin dag!

/anna-malin

Johanna sa...

Gillar färgskalan jättemycket, jag också! Konstigt att man kan ha så lika smak fast man bor i så olika hus!?
Tack för svaret om bokstäverna!
Ha de bra
Hälsn.
Johanna

Millas hem sa...

Oj oj oj så läckra bilder allihop!!!

Hade gärna haft ett plåtskåp i sonens rum!

Kram Camilla

CAISA K. sa...

Galet vackra skåp! Skapar ha begär ;)

Vilken fin tavelvägg ni håller på att färdigställa. Väntar med spänning på fler bilder!

kram!

Filippas vita sa...

Så otroligt fina bilder! Plåtskåpen är så snygga. Jag vill också ha ett, har sett att Ellos har nya. Fast de är lite för låga tyvärr.

Sandra sa...

Hej, fin blogg du har och jag gillar också Ernst för hans enkla smak som blir så bra oavsett vad han gör :)

Ha det bra/ Sandra från Umeå

kjersti sa...

Å herregud for inspirasjon! Jeg kunne dødd for et sånt lockerskap! Så det faktisk i en interiørbutikk idag...
Zinktønnene under var også kjempetøffe!
Bildeveggen ble jo helt rå! Jeg får dessverre ikke tilgang til de bildene jeg snakket om, men det ser jo ut som om du klarte deg fint allikevel;)

Så morsomt at du har arvet utstyr etter din farfar da, det ser så morsomt ut, og så liker jeg det enkle uttrykket i smykkene:)

Ha en fin kveld!

Klem Kjersti

Vår husdagbok sa...

Mycket snyggt!! Jag kanske skall till Toggas byggvård i helgen (mittemot infarten till Visby flygplats). Han har många många gamla prylar. Skall hålla ögonen öppna åt dig efter industriskåp. Meddelar om det finns nåt. Kram N

Ellinor sa...

Hej!

Jag har ett liknande sånt skåp som jag köpte och som tyvärr inte hittat någon plats i mitt hem... Jag bor i visby.
Jag tänkte skicka ett mail till dig med bild men jag hade svårt att komma åt din mail adress.
Skicka mig ett mail på ellinorsimander@hotmail.com om du är intresserad.

Mvh
Ellinor

Alexandra sa...

Håller med om att plåtskåpet är fantastiskt!Gillra också det industriella.