måndag, januari 18, 2010

Tavelvägg

Jag har målat ramar. Hur många som helst. De ligger på tork i tvättstugan. Oljefärg torkar lååångsamt. Undrar när vi kan tvätta igen..?

Köpte en massa billiga ramar på katthemmets loppis, och nu har alla blivit svarta. Olika stora och olika tjocka. Tanken är att det ska bli en tavel-/fotovägg i trappan. Svartvita bilder med vit passepartout och svarta ramar. Kanske en och annan trä- eller järnbokstav kan få komma upp också. Har letat inspiration på nätet, men jisses vad svårt det var att hitta något snyggt. Tips på fina tavelväggar emottages tacksamt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilket vackety hus,blev så kär i huset...

Vi har bara satt några foton i svarta ramar i svartvitt med dottern i magen,nyfödd.. något större..

men det fins massor på inrednings bloggar..
//Kina

kjersti sa...

Hei:)

Jeg har samlet en del inspirasjonsbilder på vår andre pc.
Kunne sett om jeg fikk overført dem og mailet deg dem...?
Har ikke internett der, men tror jeg kan få det til:)

Klem Kjersti

Aratorps Lena sa...

Ramlade in och började läsa och kunde inte sluta. Vilken resa, vilken höst... När man minst anar kan livet vända. Väldigt god fortsättning på det nya året. Och stort grattis till din fina vinst, eller allihop förresten! /L

Jag sa...

Tjena bruden, hoppas allt börjar gå i vanlig lunk igen. Vore kul att få träffas någon gång framöver.
Är lite jobbigt på jobbet just nu...nerdragningar på G...förhandlingar igång...

DU har precis snott min idé!!! ;-)
Nej då, men detta med tavelvägg har jag också gått och funderat på ett tag. Har en stor tom vägg som vill fyllas med ramar & fotografier.
Jag har letat billiga ramar på nätet (typ Tradera) men de flesta är rätt dyra...
Är såå dålig att gå på loppisar, auktioner etc. men ska nog göra det snart. Farbror fynnd har säkert en massa ramar/tavlor, tror du inte?
KRAM i massor!

Anonym sa...

Hej
Mitt tips är att gå in på http://trendenser.se/
Hälsningar Monika

CAISA K. sa...

Hej min vän,
Ett inlägg med pics från vår halvfärdiga tavelvägg, med dig i mina tankar ♥

Huller och buller, och inte så grafiskt, utan här har nog det ruffa tagit överhanden... ;)

Hälsa dina grabbar!
kram/camilla :)

VITA NYANSER sa...

Har kikat runt här på din blogg efter att ha hittat hit via Caisa K. SÅ fiiiint hus ni har, och vilken dröm att flytta till Gotland och bo så fiiiiint. Låter helt underbart!!!

Kram L-L

LiseLotte sa...

Vi har en på väggen i trappan. Svarta ramar i olika modeller.

Fin blogg du har