tisdag, februari 09, 2010

Ett år senare



Precis nu, för ett år sedan, satte värkarna igång. Vi satt och tittade på tv när de kom smygande. Lite drygt 12 timmar senare ploppade han ut, vår lille plutt.

Imorgon fyller han ett år. Ett helt år. Herrejisses, vad tiden går! Blir nästan knäpp när jag tänker på det. Det har hänt mycket sen dess.

Hoppas att han får en underbar födelsedag, vår lilla älskling. Det är upplagt för det. Besök i simhallen på förmiddagen, och tårtkalas med släkten på eftermiddagen. Det bådar gott.

13 kommentarer:

Anna sa...

Tiden går verkligen fort! Hoppas ni får en härligt mysig födelsedag!

kjersti sa...

Å gratulerer så mye med lille Elton:) Det er utrolig rart hvor fort tiden går når man får barn...
Lukas fyller 1 1/2 i slutten av måneden, kan ikke tro at han er inni sitt andre år allerede!
Synes ikke det er lenge siden jeg gikk der og vagget med deilige magen min;)
Kjempefint bilde forresten:)
Håper dere får en fantastisk dag i morgen, ta masse bilder:)

Klem Kjersti

LiseLotte sa...

Varför säger man ploppade ut precis som det vore en lätt-som-en-plätt-sak att göra. ;)
Jag säger också så till mina barn, att de ploppade ut. I själva verket hade man ju ett litet HE__ETE. ;)
Tur man glömmer det så snabbt.

GRATTIS till 1-åringen.

Millas hem sa...

En sån härlig bild!=)
Japp, tiden springer iväg!

Kram Camilla

Bygatan sa...

Grattis till er lillkille! En sån vacker bild, gravidmagar är så fina.

Beundrar er fotovägg, en sån vill jag oxå ha, men får inte till det!

Ha en bra dag! kram Lena

Aratorps Lena sa...

Åååå vad mysigt med ettårskalas och vilken UNDERBAR bild! Önskar er en fin dag!
Du om någon vet ju att man ska ta vara på tiden... Min lille älskling fyllde 17 i höstas, och det är nästan lite sorgset för jag undrar hur det gick till... Kram!

VITA NYANSER sa...

GRATTIS till 1-åringen! Så härlig bild! Ditt inlägg här nedan om industriella saker, såååå himla snyggt, vill ha alla de där plåtskåpen....= )!!!

Kram och ha en härlig dag!
L-L

Filippas vita sa...

Vilken härlig bild. Jag har inte fött några barn, så jag brukar intala mig själv att den dagen kommer de bara "ploppa" ut.

fröken blund slår dank sa...

din mage är magnifik.
stort grattis till ett-åringen. och till mamman o pappan.
kramar.

Rosor och ruiner sa...

Det är magiskt det där, med första årsdagen. Jag gick och mindes hela förlossningsförloppet, timme för timme..=) sen har det väl bleknat lite med åren, men jag tänker på det varje år! Just nu för elva år sen var jag så där tjock jag med!

Gotlandsliv sa...

Tack för alla gratulationer och fina ord om magen! Saknar den faktiskt, den där kulan lite...

Eftersom Elton till slut fick hjälp av sugklocka att komma ut, så kom han verkligen med ett plopp! Och med ett plask, för det mesta av fostervattnet kom ut tillsammans med honom. :)

Lyktor och Tyg sa...

En sån fin mage! Grattis till lille killen.
Kram Kristina

Karina, Linas mamma sa...

Ja de gäller att fånga dagen,för oj vad tiden rusar förbi när man får barn.
Vips så är dom vuxna och man undrar vart tiden tog vägen.
Underbar bild!
Hoppas ni får en fantastisk födelsedag med ert lilla underverk!