onsdag, februari 17, 2010

Industrilampa





Vill börja med att tacka alla ni fina som lämnar kommentarer hos mig. De värmer ska ni veta! Är själv så dålig på att lämna avtryck. Men är en trogen läsare hos er alla, och era inlägg är en viktig del i min fly-vardagen-en-stund-och-låtsas-att-tumören-inte-finns-lek.

Lovade ju bilder på min superfina lampa som jag roffade åt mig när jag var hemma hos mor och far. Det är en riktig industrilampa i plåt som satt på min farfars gamla metallsvarv. När han flyttade från huset för några år sedan, monterades svarven ner och lampan hamnade i mina föräldrars källare. Pappa hade tänkt sälja svarven nu till våren, och även den tillhörande lampan. Som tur var fick jag syn på den innan det var för sent! Den är målad sådär lite slarvigt, i en kalasfin turkosaktig nyans. Sladden behöver bytas, men det fixar Micke på ett kick när han orkar. Jag har inte frågat än, men jag tror att farfar hellre ser att jag har den, än att den följer med svarven.

10 kommentarer:

CAISA K. sa...

Gomorron min vän,
vilken vacker lampa du hittat!
Underbar färg har den oxå!
Det är nåt speciellt med alla dessa industrilampor, vill ha dom i varje rum nu ....

FIn torsdag!

"M" sa...

jättesnygg, himla tur där....färgen är läcker.....är lite avis...hihi

Anonym sa...

Vill gärna lämna en liten hälsning till dig. Jag följer din blogg varje dag i hopp om ett nytt tips eller inspiration och du gör mig alltid lila glad.

I juni ska jag och min sambo ta över hans föräldrars gamla skånelänga. Det kommer bli ett tidskrävande men dock så roligt projekt. Ett steg i rätt riktning för oss helt enkelt. Din stil är nästan genomgående som min, så Gotlandsliv har varit en fröjd för ögat många gånger.

Trots din helvetiska tillvaro(förlåt att jag svor, men ärlighet varar längst) måste det vara skönt för dig att drömma sig bort till inredning och loppisfynd.

Du för glädje med dig!
Vänligen Helena

Linruz sa...

Klart att farfar hellere vill att du har lampan!!!
Kram Lina

Millas hem sa...

Tror jag också farfar tycker! =) Den är superfin!
Har en liknande grön som ligger i källaren, men vet inte vad jag ska ha den än!

Kram Camilla

Marit Johanne sa...

Den var bare helt fantastisk! Håper det står bra til med dere!

Klem fra meg!

Min plats i solen sa...

Jättefin lampa! Gillar färgen skarpt! Har precis hittat hit till din fina blogg och insåg direkt att detta var en blogg helt i min smak. Så på återseende! Kram Lotta

MammaMört sa...

Vilken snygg lampa! Kan bara hålla med anonym att du ofta förgyller min dag med dina vackra bilder. Kan inte ens börja förstå hur ni har det just nu, men jag håller alla tummar jag har för att det ska försvinna!

milla-andante sa...

Vilken underbar färg!! Klart att den ska bo hos er..:)
Tänker på er ofta...
KRAMAR

Alexandra sa...

Jättefin lampa och färgen var verkligen läcker.