måndag, februari 01, 2010

Tips


Bild: svenska.yle.fi

Här har man många projekt på gång, minsann. Det sys, det målas, och allt där emellan. Tänkte att jag skulle passa på att ge er mitt bästa tips när det gäller målning. Om ni, som jag, målar med oljefärg, vet ni att det är i princip omöjligt att undvika att få det på huden. Är det inte på händerna, så går man emot med en armbåge. Istället för att gnugga på lacknafta på hela kroppen, använder jag vanlig matolja. Fungerar utmärkt, nästan bättre faktiskt! Och man slipper den där läskiga doften som ingen tvål i världen kan få bort. Ett litet tips - från mig till er! :)

11 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Tack, tack! Husmorstips sparas tacksamt! Kram

Rosor och ruiner sa...

Tack för tipset, skall komma ihåg det! I somras målades det en hel del här, och visst är det jobbigt med både lukten och det besvärliga att få bort det!

LiseLotte sa...

AHA, det var ett mycket bra tips.

ansku sa...

Tack för tipset! Åååå vilket fint plåtskåp du visade i tidigare inlägg!!! Ett sånt skulle gärna få flytta till oss oxå.. Vi vill gärna ha ett plåtskåp i hallen i källaren, perfekt förvaring tex för "renoverings/målarkläder" + annat smått&gott .. =)
Olsson&Jensen har ett med två skåp, är sååå sugen på det..
Ha en fin dag!

milla-andante sa...

TACK för det tipset!!
Kram från en kladdig målare...:)

TANT JOHANNA sa...

Tack för tipset!
Va roligt att du har så många projekt på gång. Önskar att jag också kunde komma igång, eller snarare slutföra =) Kram

Lyktor och Tyg sa...

Bra tips, det ska försöka komma ihåg.
KRam KRistina

ikeaismyworld sa...

Tack för tipset! Låter ju underbart slippa doften av lacknaftan....:)

CAISA K. sa...

smart, det ska jag säta på minnet!
TAck för tipset!

1023 sa...

welcome to join us!!聊天室........................................

Nettan sa...

Vilket superbra tips! Den där himla lacknaftan gör ju att man blir torr som fnöske..så olja blir ju perfekt!;-)
Kram kram Nettan