fredag, februari 12, 2010

Uppdatering: Den förbannade jäkla skit-tumören

Det är inte över än. Även om jag ibland vill tro det. Jag bloggar på om mina senaste inredningsfynd och pysselprojekt, och låtsas för en stund att allt är som vanligt. Men det är det inte. Min älskling är fortfarande sjuk. Han är trött. Mår inte bra. Det går upp och ner, men tyvärr alldeles för mycket ner. Vi har fått en tid för ny röntgen. Den ska visa resultatet av strålningen. Vi väntar. Våndas. Vad ska vi få se? Vill inte tänka på det. Försöker skingra tankarna, och bloggar vidare om mina fynd och projekt.

34 kommentarer:

Millas hem sa...

Ville skriva något, men vet inte vad."Den förbannade jäkla skit-tumören" säger jag också!

Tänker på er.

Kram

CAISA K. sa...

Hej min vän,

Vill bara säga att ni finns i mina tankar. Man känner sig så fattig på ord. Cancer gör ont, och jag kan tro att sjukdomen stjäl en massa ork, energi och tankar hos er alla. Jag tror då det är gott att kunna pyssla och blogga, och låtsas att allt är vardagsvanligt för en stund.

Styrkekramar till ER!

PS. Ang. stenväggen så är jag ju helkär i era ytterväggar! Bland de vackraste väggar jag sett!

s.m.i.l.e sa...

Skickar styrkekramar!

Anonym sa...

Tänker på er. Måste kännas skönt att ha pyssel och projekt att glömma vardagen i, det tror jag ger mer energi än det tar.

Kram
Karin

Linruz sa...

Mina ord räcker inte till.
Stor kram till er i alla fall.
Kram Lina

"M" sa...

Jag håller tummarna och hoppas verkligen at det vänder till det positiva och att han sen mår bättre....jobbigt.....tänker på er....situation.....

Rosor och ruiner sa...

Tänker på er och håller tummarna för att röntgen ger er ett bra resultat, att det har vänt och att den där förbannade tumören försvinner!

Anna B sa...

Här är en till som tänker på dig, på er. Och blir oxå förbannad rent ut sagt på den "där jäkla tumören".

Tror det är bra att du har annat att pyssla med för att skingra dina tankar lite grann. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas, tycker det är FRUKTANSVÄRT såhär på håll så att vara mitt i det....ja jag finner inga ord.

Styrkekramar till Er båda.
Anna

Hemmalycka sa...

Tänker på er!
Kram Åsa

Karina,Linas mamma sa...

Skickar mina varmaste tankar till er allihopa.
Det finns ju inga ord som hjälper er i dessa tider, men ni ska veta att ni finns i våra tankar.
Det är viktigt att fortsätta och försöka leva ett så normalt liv som det bara går o att du fortsätter att blogga o komma med dina fantastiska bilder och inredningstips för att skingra vardagen.
För livet är här o nu och inte sen .
En stor värmande och stärkande kram till er alla!

Drömlägenheten/Caroline sa...

En kram från en främling hjälper knappast, men den kommer här ändå. Varm och stor.

KRAM /Caroline

fröken blund slår dank sa...

kära hjärtanes.
fy fan. så livet är ibland.
men du gör rätt i att skingra dina tankar. Här eller nånannanstans.
jag tror att det är viktigt.
att man gör det alltså. för sin egen skull.

ni finns i mina tankar.
kram känns futtigt.
men kram.

LiseLotte sa...

Det är väl helt okej att skingra tankarna med något så "trivialt" som heminredning.

De sägs att krig är av världens ondo, men vete fan om det inte är cancer.

Mer pengar till forskning!

Aratorps Lena sa...

Skickar en tanke och en kram. Tunga tider... Trötta tider... Pussa på dina pojkar. Kram

Anna A sa...

Ännu fler kramar kommer här. Tror, som många andra skrivit, att hempyssel och blogg ger positiv energi som du så väl behöver. På något sätt försöka mota bort det onda med lite vackert.

Anonym sa...

Hej vännen...jag som är sjuksköterska och vet en del om medicin och vilka odds ni jobbar emot, vet att hoppet är det viktigaste. Men oavsett hur det går, så kommer du att bli rikare på känslor, erfarenhet och gå starkare ur det här. Jag håller tummarna inför röntgen!
Kramar Maja o Kalle Risp

Hem och Lycka sa...

Jag lider verkligen med er och tänker på er. Många varma kramar!

Helena sa...

Usch Carro, jag lider med er! Håller alla tummar jag har för att han blir frisk snart.
Stor kram

Marit Johanne sa...

Utrolig trist! Håper det hjelper med noen varme tanker og klemmer!

Klem fra meg!

Anonym sa...

Hej!

Tänker på er. Befinner mig i en liknande situation då en nära släkting är väldigt sjuk. Tungt, men vi kämpar på. Det är skönt att få pyssla och skingra tankarna ett tag, samla kraft för att orka vidare.

Styrkekramar till er!

Kram Linda

MITT VITA HUS sa...

Kikar in med en alla hjärtans dag kram till er ♥

Carin sa...

Hej! Till att börja med vill jag säga att du har en fatanstisk blogg! Livet är sååå orättvist i bland... Jag själv blev allvarligt sjuk för fem år sedan och fick beskedet -Cellgifter och kortison! Annars dör du! Det var jättetufft!Men det jag tror hjälpte mig allra mest genom den svåra tiden var att jag gav liksom aldrig upp... Jag var väldigt possitiv och tänkte possitiva tankar hela tiden... Det här skall gå bra!!!

Jag vill skicka en stor styrkekram till dig och din familj!

KRAAAM Carin

Ingunn fra Trøndelag sa...

Hei!!
Ja FORBANNA kreft, eller cancer som d også blir kalt...
Ja, d går an i små stunder å late som om den ikke har ramma så hardt, man lengter sånn tilbake til tida før man fikk elendigheta som en stadig verkbyll av uro inni seg...livet blir aldri d samme, selv om man har livet i behold!! uron og angsten får man leve me, d er iallefall min erfaring!!! Vi er dessverre mange dær ute som lever me diagnoser tett innpå kroppen, og vi trenger hverandre...
Du har sikkert hørt om en av Sveriges populæreste blogger "Vimmelmamman" Anbefales!!!! Hun skriver så direkte og sårt om livet etter diagnosen!
Har tilgode å treffe noen som er berørt av svineriet uten å bli rystet i sitt innerste!
D er knalltøft d dere går igjennom nå, behandlinga mannen din går igjennom tapper han for alt som er friskt!!
Sender varme tanka te dåkk, og krysse figra og tær for at dåkk kjæm dåkk igjennom alt, og at kræftan dår strekker til..
KJEMP PÅ!!!!

Vår husdagbok sa...

Vi håller tummarna hårt inför röntgenundersökningen.
Många kramar Thomas & Nilla

Moa sa...

Finner inte ord.
Jag som många andra tänker på er !

Många varma kramar till er.

Moa

VITA NYANSER sa...

Det finns inga ord för det ni går igenom!!! Jag skickar en stor varm kram till er!!!

Jag tror att det kan vara ett andningshål för dig att blogga när du orkar, ett sätt att samla energi för att få kraft att orka. De stunder och ögonblick du mår bra av ska du samla på, sen om det är med en varm kram, härligt sällskap eller en stund själv vid datorn det spelar ingen roll, alla sätt att hitta kraft är bra!

Tänker på dig!!!
KRAAAAM L-L

Ru Hedefalk sa...

Skickar varma kramar och tänker på er. Fortsätt blogga om sånt som får dig att må bra för en stund.

Kram Rusan

Piffiga Tjejen sa...

Ja...jag vet inte heller vad jag ska skriva...allt känns så fjuttigt i relation till vad ni går igenom... Men jag tycker att du har en fantasktiskt mysig blogg och härlig stil och fortsätter gärna följa era upp och ner gångar (och alla fina fynd:-) ), hoppas dock att ni snart får en upp-upp-upp-gång!!!

Kram från mig

Anonym sa...

Det är tyvärr så man gör...

men det kommer i kapp en..
Min mammas cancer vill jag inte veta av.. men den finns...
Många många kramar

hoppas stråliningen gav resultat.

Ds huset ert är underbart....

Stjärnor & Champagne sa...

Elton är underbar....Vad tråkigt för er, jag håller tummarna. Hoppas att den där jäk... tumören förvinner och att ni kan ha det bra.

Kram Anne

Kajsan sa...

vill bara skicka en kram...
Läser, blir otroligt berörd, beundrar dig för massor av saker men just nu mest av allt...
KRAM! <3
/Karin

syster A sa...

Styrkekram från en främling i cyberrymnden.

KRAM Andrea

kjersti sa...

Har tenkt så mye på dere...
Det var bare dager etter at jeg oppdaget bloggen din, at du skrev det første innlegget om at noe hadde rammet familien din.
Det kan ikke være lett å stå på sidelinjen heller, hjelpesløs som man er da...

Sender deg en god klem og mange varme tanker♥

Klem Kjersti

Min plats i solen sa...

Håller tummarna stenhårt för att ni kommer att få positiva nyheter snart! Kram Lotta