fredag, mars 19, 2010

Firardags!



Tack för alla fina kommentarer! Ni har så rätt. Det här är det bästa besked vi kunnat få! Min älskling är cancerfri! Dr B:s ord är inte värda luft. Vi har vunnit! Och det är värt att fira, tycker jag.

Men jag behöver firartips! Slår två flugor i en smäll, och utlyser härmed en liten tävling. Vad skulle du hittat på för att fira i vår situation? En mysig weekend någonstan, en god middag, ett lyxigt spa-besök, en solig utlandsresa... You name it! Trevligast förslag får en namnbricka i silver med valfri text. Du har till och med onsdag den 24 på dig. Länka gärna!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till den UNDERBARA nyheten! Det här tycker jag ni ska göra för att fira. Ni ska åka till Skåne och bo på Karlaby Kro en helg. Det är inte billigt där men det är ett av Sveriges bästa ställen. Boka in er på fredagsmys, eller varför inte en bröllopsnatt då ni får poolen för er själva på kvällen. http://www.karlabykro.se/page.asp?idnr=51&L=s
Njut nu av allt det underbara!

Kram Elisabet i Karlskrona.

Johanna sa...

Jag tycker ni ska fira det här med att gifta er på nån fin plats på Gotland! Låt mammor o pappor betala kallaset och bjud in vänner som gärna också vill fira det glada beskedet (jag hehe)!

Eller kanske ni skulle göra om turen till Köpenhamn, och bo ex här, mys i andra kvarter än förra gången hehe, roliga affärer och god mat!

http://www.romantiskweekend.net/kopenhamn/
Kram Jojo

"M" sa...

STORT GRATTIS, MÅSTE KÄNNAS OTROLIGT LÄTTANDE....MEN MAN TYCKER ATT SOM LÄKARE KAN MAN JU GE LITE GLÄDJE MED ETT SÅNT BESKED.....PEDAGOGIK HETER DET VISST....DET FINNS SÅ MÅNGA FINA STÄLLEN ATT FIRA PÅ, JAG VET ETT UDDA OCH ROLIGT SÄT OM NI VILL TA ER TILL FASTLANDET....WWW.ISLANNA.COM....KIKA IN DÄR.....SÅ FÖRSTÅR DU VAD JAG MENAR....MEN DET SKA MAN NOG GÖRA VÅR ELLER SOMMARTID.....HA DET GOTT OCH TA HAND OM VARANDRA

Johanna sa...

Grattis till beskedet måste jag bara säga, först och främst! Det är ju verkligen något att fira.

Spontant hade jag nog sagt en weekend till London eller Paris. Vet inte om det är så romantiskt kanske, men dit har jag längtat länge efter att åka.

Idun sa...

Vilken härlig nyhet!!!

Eftersom jag bor i Kolmården och vet att Vildmarkshotellet som ligger bredvid djurparken har ett familjespa, tycker jag att ni ska fira där, hela familjen!!
För ni vet ju vad som är viktigt, familjen

www.vildmarkshotellet.se

Ett stort grattis till er igen alla 3.

Kram Åsa

Anna sa...

Jag tycker ni ska fira med en härlig och avkopplande resa till norra Sverige. Narvik är en fantastisk vacker och häftig stad med naturupplevelser utöver det vanliga. Missa inte att åka den vackra tågresan Riksgränsen-Narvik. Den är utsedd till världens vackraste tågsträcka där tåget går precis på bergskanten och stupar ner i de blå fjordarna. Är man äventyrlig av sig så kanske en valsafari kan vara något annars tar man linbanan upp på Narviksfjellet och dricker varm choklad på värdshuset med milsvidd utsikt. I Riksgränsen finns dessutom Riksgränsen spa
Kika in här så förstår du
http://www.narvik.no/
http://www.breidablikk.no/
http://www.tinja.no/
http://www.stromma.se/sv/Riksgransen/Aktiviteter/SPA-och-Relax/

Må gott!

Lena Skapar och Inreder sa...

Grattis till det underbara beskedet. Jag förstår att det kan vara svårt att förstå ett positivt besked när det varit så svårt och pressande länge, som för er.

Mitt råd är att tänka positivt och framåt, tankens kraft är stor.

Jag Tycker ni skall fara till Kroatsien, har aldrig varit där men ser helt fantstiskt ut med vattnet och dom gamla byarna. Och att få göra en dagsutflykt till Venedig. Riktigt rå om varandra och njuta av livet.

Sköt om er Kramar Lena

Lyktor och Tyg sa...

Oj så fantastiskt skönt, som att få livet tillbaka. Blås bort den idiotiska läkarens ord. Njut nu.

Det är kommit så många fina förslag. Men jag kan tipsa om det jag gillar.

Varför inte åka och vandra i Grövelsjön, otroligt vackert och inte så långt upp i landet.

Eller en stad, Göteborg. Bodde ni inte redan på Gotland skull jag föreslå Visby.

Eller åk med Rynair till Krakow, billigt och ska vara en underbart härlig stad.

Rom har jag varit i två gånger och skulle gärna åka dit igen.

Lycka till.
kram Kristina

Kattis sa...

GRATTIS till LIVET!
Ni ska självklart ha en LIVETS FEST med nära och kära. Som en enda stor "italiensk" sammankomst där alla hjälper till och bidrar med mat och dryck. Musik, mat och KÄRLEK i massor.
Gotland är naturligtvis den bästa platsen.

Lycka till och kramar från en som älskar din blogg //Kattis

s.m.i.l.e sa...

Åh så härligt för er! Stort grattis!!!

Du har redan fått så många fina tips på firande, så jag kan inte komma på nåt utöver. Men jag kan tänka att det är många som vill fira tillsammans med er, så den där italienska festen som någon föreslog låter strålande!

Plantera ett träd i trädgården! Liv ger liv!

Många kramar!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Ooooo jag ryser!!! Grattis!!!!!

En egen upplevelse vore väl något att göra när man haft en sådan period som ni har haft. Njuta av varandra och lyckan i det som blev!
Själv skulle jag antigen åka till ett varmt land och softa med mycket kärlek och närhet, papaplydrinkar och god mat, eller så skulle jag åka till NY för att få uppleva ett helt annat liv, fart och fläkt med så mycket annat att se och göra, även här med mat och dryck men även teater och kanske någon idrotts upplevelse som tex hocky..

Två helt olika världar!


Grattis ännu en gång!


Malii

Kristin sa...

Hej igen!
Mitt förslag är att ta med lilleman och åk till Italien och gift er! Härligt och underbart på alla sätt! Familj och vänner kan få en fest när ni kommer hem :)
/ Kristin

Kristin sa...

Hej!
Jag tycker ni ska fira med en härlig, avkopplande spaweekend på yasuragi i Stockholm!

http://www.yasuragi.se/

Anonym sa...

Har ju inte hunnit träffa er ännu sen ni fick det härliga beskedet. Men ett bamsegrattis. Får väl bli en kram i morgon i plurret?!
Jag måste ju tipsa om Nynäs havsbad :) Vi hade tre kanondagar där. Underbart läge, horisonten och skärgårdsöar i sikte från badtunnan och bastun. Maten är kanon, behandlingarna sköna och rogivande. VIP-relax finns då får ni vara helt ensamma... Dessutom fanns härliga promenadområden runt hörnet. Båten dit, njut av allt och varandra och sen bara båten hem. http://www.sodexokonferens.se/sv/Nynas-havsbad
Om inte detta lockar kanske ett ettårskalas kan vara intressant. Återkommer med när.
Kram Susanne & Hugo och resten av familjen

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Tjohoo!!! Vilken god nyhet!!!
Fira...ja det ska nu ju. Jag hade nog skaffat någon som kan ta barnen, anlita städhjälp och få hem en personlig kock som kan göra allt som på restaurang fast få vara kvar hemma. Lycka till.
Kram, Nina

badanka sa...

Vet att det ä ren dag försenat, men det spelar ingen roll!

Alla resor, alla tankar, allt i livet som har berört er...
DÅ är ni i denna sekund från idag tillsammans tills ödet säger något annat..Det är till evigheten!

Därför tycker jag att ni ska göra något i vardagen som alltid kommer att påminna er om att ni har varandra.
Att lägga ett fokus på livet.

Så den resa jag föreslår er är livets resa...att boka in fotograf...ta fina foton -förstora på enorm canvas och mins ögonblicket

kram

Ru Hedefalk sa...

Lite sent men måste ändå lämna mitt bästa förslag som jag verkligen vill rekomendera. In my garden i Mariefred där jag varit flera gånger och bara älskar. Kolla deras hemsida så förstår du vad jag menar ( vet tyvärr inte hur man länkar här ).

Kram på dig!