onsdag, mars 10, 2010

Ny tid



För en tid sedan hittade jag ett riktigt kap på Blocket. Har länge suktat efter den här stooora klockan från IKEA, men det har liksom inte blivit av att den fått följa med hem. Kanske för att den varit lite i dyraste laget. Men så råkade jag hitta en på Blocket, för en fjärdedel av nypriset. Helt utan skavanker. Såklart var jag tvungen att slå till. Den har hittat sin plats i hallen. Planen är att få tag på en gammal köpmansdisk att placera under den. Ni vet, en sån där med massor små lådor. Det blir finfint, det!

Idag har jag haft en underbar dag! Har nämligen fått ett par timmar egentid hos frisören, och känner mig som en ny människa. Solblekt och en sisådär 25 cm kortare blev resultatet. Annorlunda, kan man säga. Och åh, så skönt!

6 kommentarer:

Ru Hedefalk sa...

Vad härligt med lite egen tid.
Har också den stora klockan i hallen, jättesnyggt!

Ha det gott!

Kram

LiseLotte sa...

Jaa, mmmm sitta i tvätten hos frisören och bli schamponerad. Det är så härligt. Jag ska bli ompysslad nästa vecka men då är det fossingarna som ska få vård.

Din vägg har inspirerat mig!

VITA NYANSER sa...

Vilket fynd! Den klockan har jag oxå och jag tycker jättemycket om den!

Härligt med egen tid!

Kram L-L

Lyktor och Tyg sa...

Kul att du hittade klockan. Oj 25 cm är mycket, kul att göra något nytt. Du blev säkert jättefin.

Imorgon på jobbet ska vi titta på en Gotlandfilm. vi planerar en aktivitetsvecka på Gotland i augusti, jättekul.
Kram Kristina

Min plats i solen sa...

Vad kul att fynda! :) Och när det är något som du länge har längtat efter. Perfekt!

Att gå till frissan gillar jag också. Få sitta där i en stol och bara bli ompysslad. Det kan lysa upp vilken dag som helst.

Hoppas att denna dag blir lika härlig! Kram Lotta

MITT VITA HUS sa...

Åh kul med nytt hår:) Klockan blir perfekt över en bänk, jag väntar på att mitt lilla slagbord ska komma hem till mig och ställa sig under min klocka:) Ha en underbar dag på fina Gotland kram Mia