onsdag, mars 03, 2010

På bättringsvägen









Här möbleras det om. Ett tecken på tillfrisknande! Eltons rum har rensats upp. En garderob fylld med mina pysselgrejer har flyttats till vårt sovrum, och lillen har fått mer plats att bygga (läs riva) tågbana på.

Den gamla lampan på skrivbordet känner ni nog igen, eller hur? Japp, det är mitt källarfynd som har hittat sin plats. Skolplanschen har jag fått från bästa vännen, hittad på deras loge. Bordet och stolen är inropade på auktion. Kånken Mini fick Elton av mormor och morfar i ettårspresent, och de fina små skorna (ekologiska, faktiskt!) har farmor och farfar köpt.

12 kommentarer:

kjersti sa...

Så utrolig fint:)
Er så gøy å se andre gutterom og bli inspirert... Det blir jeg alltid her innne:)

Nå er det jeg som har blitt syk. Lillegutt har smittet meg, ligger her med feber og fryser under teppet i sofaen!

Klem Kjersti

Drömlägenheten/Caroline sa...

Otroligt fint och harmomiskt.

Kram!

Stjärnor & Champagne sa...

Vad fint han har , lilla Elton...Vad skönt att ni håller på att krya på er. / Kram Anne

Lena Skapar och Inreder sa...

Så otroligt fint du gjort. Det är så fint med gammla saker i ett barnrum, det känns nog väldigt tryggt att vara där.

Kånken kommer från Örnsköldsvik där jag bor. Fjällräven.

Hade gott Lena

På landet vid havet sa...

Ooh..vilken fin blogg du har! Ska genas lägga till dig i min blogglista!

Kram Mia

fröken blund slår dank sa...

såna dära skolplanscher...
det är nog högst på min önskelista just nu...jaja. efter fred på jorden. och evig hälsa. och...nåväl. en sån vore fint. kram.

VITA NYANSER sa...

Skönt att ni börjar friskna till där hemma! UNDERBARA bilder!!!

Kram L-L

"M" sa...

Lampan är skitsnygg.....härligt rum.....skönt att ni är på bättringsvägen. Ommöblerig är ju et gott tecken på tillfrisknad.....

Linruz sa...

Lampan blev ju toppen där.
Han har ett fint rum lilla Elton.
Skönt att ni är piggare.
Kram Lina

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
Grattis till vinsten hos Fröken Vit i Madickenhuset :)
Det var därifrån jag hittade in till dig. Vad otroligt fint du har hemma och en härlig blogg. Min fästman är Gotlänning från Burgsvik och vi har bestämt att när/om det blir barn så ska vi ha ett sommarställe på öjn.
Det är ju bara sååå vackert.
Ta gärna en titt in till mig när du får tid. Jag e hyfsat nystartad sedan den 25e Dec så jag har mycket kvar att lära, skratt.
Ha det gott nu, Nina

Helt Enkelt sa...

oj vilket fint rum! och en sån fin lampa!! vilken tur att du hann rädda den från försäljning!!

det är aldrig fel att ändra om lite. det gör jag varje dag.... ;)

(länkar till dig, hoppas det är ok.)

kram

MITT VITA HUS sa...

Underbart rum:) skönt att ni är på bättringsvägen, jag med:) grattis till vinsten åsså;) var ifrån kommer tunnan den silvriga, har du fyndat den med:) kram kram