onsdag, mars 17, 2010

Silververkstad






Oj, vilket gensvar jag fick på förra inlägget! Blir jätteglad att så många av er gillar mina silverhängen!

Vill förtydliga ett par grejer bara. Allting är handgjort! Jag gör alltså brickorna själv från grunden, i äkta 925-silver. Sågar ut dem i silverplåt, borrar hål, slipar och putsar och stämplar och polerar. Och det tar tid. Varje namnbricka blir unik. Detta tycker jag är charmen med riktigt silversmide, till skillnad från de brickor (i annan metall) som köps färdiga och sedan bara stämplas.

Jag säljer endast namnbrickor, kedja ingår ej.

Pris per bricka: 200 kr + frakt

Fraktkostnad 1 bricka
Sverige: 6 kr
Norge: 12 kr
Finland: 12 kr

Tack alla ni fina som redan lagt beställningar!

10 kommentarer:

Lena Skapar och Inreder sa...

Jättefina brickor, vad duktig du är. Har du lärt dig att arbeta i silver, helt fantastiskt.!
Står det namn på en sida eller båda?

Hade gott Lena

Lyktor och Tyg sa...

Så kul för dig! Vad roligt att flera vill köpa. Lycka till.
Kram Kristina

Helena sa...

Jag ska också beställa, måste bara bestämma namn på gossen först :)

Gotlandsliv sa...

Det är bara namn på ena sidan! :)

Helena, det där med namn är inte det lättaste... Elton hette "killen" i typ tre veckor!

Grinden på glänt sa...

Jag är så nöjd med mitt hänge som jag vann i din utlottning ifjol! Tack igen! Och du har rätt, det du gör är äkta silversmide! Kvalitet vill vi ha, inte massproducerad kvantitet!!

Lisa - Idéverkstan sa...

Tycker dina smycken är underbara!

kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Vilka underbara smycken du gör! Återkommer kanske med en beställning, måste fundera lite först bara...=)

Kattis sa...

Vilka vackra namnbrickor! vilka mått har de? Kan du även smida t ex ett hjärta? //Kattis

Gotlandsliv sa...

Tack för alla fina kommentarer! :)

Brickorna är ca 10x30 mm, lite beroende på hur många bokstäver man vill ha på. Jo, skulle nog kunna smida ett hjärta också... lite mer jobb med det, men KAN, det kan jag nog! :)

Piffiga Tjejen sa...

Jättefina namnbrickor!! Vad duktig du är!!