söndag, mars 21, 2010

Vagnjakt. Igen.


Bild lånad från www.lullabys.co.uk

Jag är på jakt efter en ny barnvagn. Vår fjärde i ordningen. Har liksom inte hittat rätt än. Vi har tidigare haft sittvagnar från Teutonia; Mistral och Timmy. Mistralen var bl a komplicerad att fälla ihop eftersom handtaget var tvunget att vara vänt åt ett speciellt håll, och den fluffiga sufletten alltid kom i kläm. Och Timmyn känns inte bra eftersom lillkillen bara kan sitta framåtvänd. Dessutom är båda ganska svårsvängda.

Nu är jag lite inne på en Bugaboo Cameleon. Har läst mycket gott om dem, dessutom är de ju grymt snygga också! Den på bilden är en Paul Frank-designad variant. Skulle inte sitta helt fel... annars lutar det åt en enkel svart.

Är det någon av er som har erfarenhet av den här vagnen? Eller kanske till och med en till salu?

17 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad skönt att läsa att Micke är frisk, härligt! Bry er inte om den IQ-befriade läkaren, vissa läkare är så - skit i honom och fira istället ;-)

kram Mia

Johanna sa...

Jag hade bugaboo till mina barn. Älskade den och de har mycket bra andrahandsvärde!

Kristin sa...

Hej!
Vi har faktiskt en svart bugaboo som vi har varit supernöjda med! Nu har vi fått en bebis och använder då istället Phil och Ted (som oxå är toppen) Vi har pratat om att sälja bugaboon men vi bor i småland och jag misstänker att du kanske inte har några ärenden här åt? Hälsningar Kristin

Johanna sa...

Jodå jodå visst har ni ärenden till SMÅLAND Carro hehehehe!!!!???

Gotlandsliv sa...

Kristin, det stämmer som Johanna säger! Det är inte omöjligt att vi tar en sväng till Småland inom kort. Vart bor du någon stans?
Har ett par andra vagnar på g, men det är i Stockholmsområdet.
Vad hade du tänkt dig för den? Du kan maila mig om du inte vill gå ut "offentligt" med det. :)

Bella sa...

Hittade hit till din fina blogg för första gången och läser att din man haft cancer, vilka underbara nyheter att han nu är fri från cancerceller, njut av den glada nyheten och man kommer långt med positivt tänkade!!!

Ta hand om Er

Kramar Bella

VITA NYANSER sa...

Underbart att han är fri från cancern, det finns inga ord för vilken lycka ni måste känna, är så glad för din skull, har tänkt så mycket på dig!!!

Sköt om er = )!!!!
Kram L-L

Jenny sa...

Vi vandrade lite vilse i barnvagns djungeln när vår lilla kille föddes. Köpte en urusel vagn som bytes illa kvickt till en Emmaljunga. När vi väntade lill tjejen nu så beställde vi en Bugaboo och jag har aldrig varit så nöjd med ett köp. Och med snöhjulen så har jag kunnat kört vagn hela vintern =) kram

Kajsan sa...

Min kusin har bugaboo och är fantastikt nöjd!
Jag hade Brio och bytte sen till Babyproffsens trehjuling (dock dubbel) Men mer lättsvängd vagn fick jag leta efter. Har en vän som har samma fast "enkel" som är jättenöjd! :) Det som förvånade mig var just hur liten den blev ihopfälld! min dubbelvagn tog mindre plats i bilen än den enkla från Brio. Plus halva vikten ;)
Men som sagt.. Priset på Bugaboo talar sitt eget språk ;) Det är inte för inte som den kostar lite mer.. Den e bra helt enkelt :)
Lycka till med ditt val och STORT grattis till det glada beskedet! <3
Kram från Karin.

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
Lycka till med jakten. Jag har inte hunnit dit ännu, men hoppas på att det blir snart :))
Kram, Nina

Helt Enkelt sa...

tusen tack för dina rara ord...

kram
anna-malin

Trebarnsmamma sa...

Nej, har ingen erfarenhet av den, men vill tipsa om en annan vagn. Är galet förtjust i min nya Babyjogger City Mini. Väger bara 7 kilo och kan fällas ihop med en hand (och barnet på höften)! Kändismammor som Halle Berry och Pernilla Wahlgren har en sådan (bara en sån sak)! :)

Mer info finns på www.babyjogger.se/citymini.aspx

Den säljs bland annat på Babyland, Babyproffsen, Bonti, Uteungar för 3295 kronor. Perfekt!

badanka sa...

:)

Jag har ju haft den, men även bee.
Frågan är lite vilket underlag Elton ska färdas fram på?

Jag har haft cirka 10 olika märken under åren,BB klart det bästa utan tvekan!

Puss och kram fina familjen

JEN sa...

Vi har en Bugaboo Cam och är oförskämt nöjda! Vi har aldrig känt behovet att skaffa en annan vagn - och nu har jag precis svidat om den till liggvagn igen, lillebror är en vecka försenad i ankomst ;-) Storasyster ska få en ståbräda! Vi har använt vår vagn MYCKET, och aldrig något problem.Har landställe på gotland och därför använt den mycket både där och i Visby - kanon! Kram!

HomeRiver sa...

Ju enklare desto bättre är min erfarenhet av vagnar.

sandra sa...

barnvagnsdjungeln är STOR. Jag har haft min beskärda del av den och den sista blev nu Bugaboo gecko. det är mycket positivt med den, men oxå den har mörka sidor enligt mig. Det är inte mycket till lastutrymme när liggdelen är på både svårt att nå å lägga i. Sen kan jag uppleva den lite "kall". Det är ju inte mycket till foder vare sig i suflett eller liggdel. Fast den är hur go som helst att köra och se på plus är ju att man kan se sitt barn.

mvh sandra

Hedvig och Jag sa...

Ja! Den är underbar.. jag hade en cam först och den är supersmidig och lätt att byta håll på. Dock så ville jag ha något smidigare att kunna slänga in i bilen så nu har jag en Bee istället. Dock kan jag sakna att cammen är lite mer skålad. Grattis till den underbara nyheten!