måndag, april 05, 2010

Juno-säng till salu



Trodde aldrig att jag skulle skriva en rubrik som den ovan. Jag älskar ju vår Juno! Men nu är det så, att vi faktiskt är två filurer med åsikter i den här famlijen. Okej, vi är tre, men lillpluttens räknas inte riktigt än.

Mannen i huset har inte riktigt kommit överens med Junon. Han gillar utseendet, men inte att den är gammal. Han ser inte charmen i den slitna färgen. Han förstår inte att den över 50-åriga sängen har själ. Han vill ha en ny. Och så länge jag får en som ser likadan ut, kan jag gå med på det. Så nu har det inhandlats ett exemplar av Sebras Kili, och vi är nöjda båda två. Husfriden har infunnit sig.

Och här står vi med en Juno för mycket. Säljes till högstbjudande! :)

Trevlig kväll!

Vill bara tillägga att jag gärna tar med sängen över till fastlandet nästa gång jag åker! Då finns den antingen i Oskarshamn, Nynäshamn eller i Linköping. :)

20 kommentarer:

kjersti sa...

Uff, nå skjønte jeg først ingenting!
At du skulle bytte fra Juno til en annen seng, fikk jeg liksom ikke til å stemme:)
Men jeg skjønner det jo nå...:)

Grattis med Bugaboo! Vi har hatt den helt fra fødselen av, og jeg får ikke fullskrytt den:)
Fleksibel, lett, mange variasjoner, tar liten plass i bilen, og selvfølgelig verdens fineste vogn;)

Håper dere har hatt en fin påske, her har har det bare gått i oppussing, og mer blir det...

Goklem fra Kjersti

Inte bara mamma sa...

Oj det där känner jag igen. Gammalt är ingenting för min man heller. Och han var kvick att sälja av spjälsängen för den tog plats! ACK dessa män!

LiseLotte

Hem och Lycka sa...

Näää, vad synd! Men en Sebra är ju inte fy skam det heller och Junon lär ni bli av med fortare än kvickt!

kram Mia

•lotta på solrum• sa...

hmmm, det kanske vore något till den kommande nummer tre. jättefin!

VITA NYANSER sa...

Åh, jag har ju ingen liten att lägga i den...superfina sängen!!!

Kram L-L

Rosor och ruiner sa...

Åh, om man ändå hade en liten att lägga däri, då skulle jag åka ut till dig och hämta den direkt...:o) Så fin!Och vilken tur att du får en likadan, att det inte var modellen han var emot..

Lyktor och Tyg sa...

Tänk att karlar inte förstår allt som är rätt här i världen!
Sängen är underbar skulle gärna ha den MEN
-Jag har tre vuxna barn, de vill inte ha ett syskon
- barnrummet är syrum nu
-Jag bor tyvärr inte på Gotland.

Men annars skulle jag vara spekulant!

Hoppas du får napp. För bloggen är kanonställe att förmedla saker på.
Kram Kristina

Anonym sa...

Skulle helt klart vilja köpa dina juno säng, frågar är bara hus jag skulle få den från Gotland till fastlandet...
Mvh Susanne

Gotlandsliv sa...

Vill bara tillägga att jag gärna tar med sängen över till fastlandet nästa gång jag åker! Då finns den antingen i Oskarshamn, Nynäshamn eller i Linköping. :)

BLONDETTY sa...

Åh, jag missade att du ville ha Örebrotips! Kan komma med många bra tips till nästa gång du besöker Örebro!
Jag går och drömmer om en säng till min lilla skrutt från Sebra. Kanske kan det bli er Juno istället?
Vad skiljer den från nya Sebrasängen förutom att färgen är lite sliten?

Ha det gott!
♥♥♥

Hildas Hus sa...

Jag skickade just ett bud på Junosängen till din mailadress. Nu håller jag tummarna!!!;)

Carina

catja sa...

Gillar din blogg hur mycket som helst. Kikar in då och då och nu tänkte jag säga HEJ! :)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Har precis köpt en sebra till kommande pyret och är toknöjd :D
Tänkte höra om din fågelmobil, är den köpt eller hemmagjord?! Har för mig att du visat den förut, skulle gärna haft en egen!

Underbar blogg!

Hälsningar från Dalarna!

Hwita Villan sa...

Oj - gör ni er av med den snyggingen!?! Jaa, men Sebra är ju okså himla snygga. Tyvärr är vi för fattiga helt enkelt, men jag gissar att det är många som är intresserade.

Ha det bra!

Kram M

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
Vad härligt med kompromisser.
Du, föresten, vart på Gotland är det ni bor?? Min sambo är från Burgsvik. Ha en toppen helg.
Kram, Nina

Blogg by Maliin Stoor sa...

Jättefin!

Ha en trevlig helg


Maliin

Camillas Drömmar sa...

hej!

Vad ligger högsta budet på?
Älskar den sängen...sååå charmig:)

Camilla
camillamalmgren@live.se

tess sa...

Hej, finns sängen kvar?
Den är suuuuperfin!! Och vi är påjakt efter en säng till dottern! Maila gärna på therese@samuelhorn.com

/Tess

camilla sa...

Hej! Hittade hit via google när jag sökte på Sebra/Juno. Jag antar att jag är över ett år försenad men det skadar ju inte att höra med dig ändå, finns sängen kvar? Skulle gärna hämta den i Linköping.

Maila mig på camillalarsson85@hotmail.com. (Och gärna pris om den finns kvar!)

Ha en bästa dag!

Anonym sa...

Jag blev överlycklig då jag såg annonsen men mindre lycklig när jag insåg hur sen jag är. skadar inte att fråga om den är kvar? :) jag är sååååå sugen på en Juno säng. maila på joanna_jo1@hotmail.com om den finns kvar!