måndag, april 12, 2010

Lucky me



Ibland har man tur. Ibland är man på rätt plats vid rätt tillfälle. Det var jag idag. Hade precis lämnat av Micke på sjukgymnastiken och skulle vidare in mot stan när jag får rött vid en korsning. Då ser jag till min förtjusning och förskräckelse hur helt underbart fina gamla skyltbokstäver slängs i en container för att möta sitt öde på soptippen! Det kunde jag bara inte låta hända! Så fort jag fick grönt svängde jag in på närmaste avtagsväg och rusade ut med Elton sovandes i bilen. Byggjobbarna lät mig hoppa ner i containern och fiska upp några av bokstäverna! Lyckades dock inte få tag i allihop, eftersom chaffisen hade bråttom iväg, men ändå! Så nu är jag lycklig ägare till 6 st nästan halvmeterhöga bokstäver i lagom väderbiten och halvrostig plåt. Lyllo mej!

Vad jag har för planer för bokstäverna tänker jag berätta lite senare. Men jag kan avslöja att en dröm håller på att gå i uppfyllelse...

29 kommentarer:

MammaMört sa...

Verkligen lucky you! Så snygga och om någon förtjänar dom så är det väll iallafall du efter allt som ni fått gå igenom på sistone? Lycka!

Hem och Lycka sa...

Hur kan man slänga nåt sånt!? Inredningsbutik på g månne?

kram Mia

Helt Enkelt sa...

aaaaaaaaaaahhhhhhhh
vilken lycka!!
jag är grön av avund ;)

det ska bli superspännande att se vad du ska göra med dem!!

kram!!

Aratorps Lena sa...

Ja, det är ju inte klokt! Vad var oddsen på den händelsen?
Kram och grattis! Fortsättning följer va?

Kamomilla sa...

PANG vilken lycka!!! Sånt tycker man ju aldrig händer en och så har du sån tur... GRATTIS

MITT VITA HUS sa...

åh grattis, gud vad roligt:) Önskar med ibland att man hade sån tur:) Ha en fin vecka kram M

kjersti sa...

Oj, så utrolig tøffe de var, fantastisk farge!!!
Jeg synes jeg ser deg. Desperat mamma med rompa i være oppi containeren, hihi;)
Gratulerer så mye i allefall!

Ser for meg et eller annet morsomt i kombinasjon med takhøyden deres kanskje...?

Klem Kjersti

Inte bara mamma sa...

det håller jag med om LUCKY YOU!

Galet att slänga sånt

RoSaLiGa sa...

Heldig og vel fortjent! De ser supertøffe ut. Gleder meg til å se hvilke planer du har ;) ha en fortsatt fin mandagskveld.
Klem Randi - RoSaLiGa

It's a house sa...

Åh fy va avis jag blir nu... Hur kan man slänga såna gobitar! Vilken tur att du räddade dem!

Johanna sa...

Hahaha gumman! Jag kan se det framför mig :-) Vill man ha något måste man ha ögonen med sig!!! Spännande att höra vad du har på gång :-)

Min plats i solen sa...

Ibland har man bara tur! :) Härligt! :) Och de är ju jättefina. Ska bli spännande att se vad du ska göra med dem. :)

Ha en fin tisdag!
Kram Lotta

Annaleena sa...

Åh vilket flyt!

Var hittar man såna i Varberg då?
;)
kram Annaleena

Piffiga Tjejen sa...

Coola bokstäver! Mycket nyfiken på fortsättnignen ;-)

peppan sa...

Ibland ska nman ha tur här i livet-
Nyfiken på fortsättningen

Terese sa...

Oj vilka häftiga bokstäver vi blev gröna av avund både maken min å jag. Så tuffa! vilken tur att dy hade ögonen med dig! jag väntar med spänning på vilket projekt dom kommer ingå i.

Alexandra sa...

Du hade verkligen TUR!!! wow säger jag bara.Nu blir man nyfiken på vad du ska använda dem till..

Anonym sa...

Åh vilken tur du hade, men det tycker jag verkligen att du är värd! Jag som också bor i Visby blir lite nyfiken vad bokstäverna användes till tidigare? Vet du det? Kram Linda

Bodil sa...

Lyckliga du! Något sådan skulle aldrig hända mig. Jag har helt enkelt inte ögonen med mig. Grattis till ett fint kap!

Bodil sa...

Lyckliga du! Något sådan skulle aldrig hända mig. Jag har helt enkelt inte ögonen med mig. Grattis till ett fint kap!

Anonym sa...

Kul att bokstäverna från fasaden på min nya arbetsplats hittade hem till någon som uppskattar dem. De förtjänade ett bättre öde än att hamna i en container. Själv lyckades jag, iklädd kostym, rädda "H", "f" och "t" i fredags. Hann dock innan de hamnade i containern...

Allt gott. Jörgen/Gotlandsguiden

PS. Bokstäverna bildade tidigare ordet "LF-huset" och satt på Länsförsäkringarns kontor på Östercentrum, Visby. DS.

Gotlandsliv sa...

Jörgen! Vad kul att du har hittat hit! :)

Kul också att höra att det finns fler som uppskattar såna här skatter. Vad ska du hitta på med dina, tro?

Hoppas allt är bra!
Vi hörs!

Anonym sa...

Fredric tipsade mig vilket jag är tacksam för. Välskrivna och tänkvärda texter och härlig inspiration, det gillar jag. Jag gav "h" och "F" till Ann som driver Hallfreda (de benämner ofta hotellet "HF"). "t" tänkte jag ge bort till lilla Tyra när deras nya hus står klart. Blir en annorlunda inflyttningspresent till en 4-åring.

Annars är allt bara bra, intensivt arbete med att få Guiden klar (du vet säkert hur det är...)

Allt gott./J

Helt Enkelt sa...

hej!

brickan kom igår och jag ville bara säga tack så mycket!!
den är så fin!!

jag har den på mig idag ;)

kram!!

catja sa...

Ja lucky U! :)

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Vilken tur att du kom farandes där precis :) Det var nog meninmgen så att dessa snyggingar får leva vidare :)
Kanon fynd!

Kram mAdde

enôma sa...

mycket spännande på min ära... :)
Kram
/Z

fröken blund slår dank sa...

det var tur det...lyllos dig. och väl unt. kan man skriva så. det låter som latin. men du fattar va? :)
jag är nyfiken som bara den på vad du ska hitta på här näst...

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Nej men vilket flyt du hade då!!!! Grattis!!! Och vad spännande med hemliga planer. Ska bli kul att höra vad det är för nåt :))
Ha en härlig vecka.
Kram, Nina