onsdag, maj 26, 2010

Det pinnar på...




Har börjat fläta in pinnar i mitt armeringsnät. Ett ganska slitigt jobb, måste jag säga. Och det går åt fler pinnar än jag trodde.

Till er som undrar, så har jag tryckt ner armeringsnäten ungefär en decimeter ner i backen. Då står de någorlunda bra själva. Sen slog jag ner armeringsjärn i kanten av varje nät (ca 40 cm djupt), plus ett järn i mitten av varje för att få till en schysst böj. Armeringsjärnen är fastsnörpta i näten med najtråd, som gör konstruktionen stadig och bra. Det blir ännu stadigare när man flätar in pinnar i nätet, men jag tycker att det är ganska snyggt utan pinnar också. Lite rått och rufft, sådär. Jag har bara satt staket på ungefär en tredjedel av rundeln. Längst bak, kan man säga. Så att det känns lite som en vägg bakom den kommande sittbänken i betong.

6 kommentarer:

badanka sa...

galna fina du!
GRYMT vackert blir det

GRANSTAV sa...

Ursnyggt. Nu har vi löst hur vi verkligen skall ha det :).Tack! /S

lillvilda sa...

Det blir jätte fint!!

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Underbar idé! Jag har haft svängda armeringsjärn i några år men har inte haft en tanke på att variera dem med flätade pinnar. I mina har jag perenna luktärt, kan rekommenderas,sirligt fint mot det råa..

Anna sa...

Hej!

Jag vet ju att du gillar att baka så jag bjöd din dig att få tjuvkika www.baka.se

Ha en skön helg på vår underbara helg