onsdag, juni 09, 2010

Eltons rum








Tvätthögen växer. Dammråttorna förökar sig snabbare än gotlandsrabbisar. Fönstren kan man knappt se ut igenom, på grund av alla små handavtryck. Och städlusten är som bortblåst. Vad göra? Något roligare, såklart! Som att möblera om i Eltons rum, till exempel.

Kökssoffan/gästsängen har hittat en ny plats, och det gör att hela rummet känns större. En läshörna (som lillkillen redan älskar att sitta och mysa i) har fixats med hjälp av ett myggnät från IKEA, några enkla vimplar, ett lammskin och en massa kuddar. Mobilen som jag gjorde innan Elton föddes har gjorts om till "fåglar på tråd". Leksakerna ryms i den stora 1800-talsskänken, inropad på auktion. Som bok- och tågbaneförvaring agerar loppisfyndade gamla mjölklådor från Visby mejeri. Lampan är likadan som de vi har över matbordet, en gåva från finfina grannar. Liknande kommer att finnas i butiken!

18 kommentarer:

Anna A sa...

Så jättenajs- han måste må som en liten prins i sitt fina rum! Vad duktig du är. :-)

Min värld... sa...

Åh, verkligen jättefint!
Lycka Till med butiken!

Vänlig hälsning
//Frida
"min värld"

Hem och Lycka sa...

Såå fint! Men har ni tagit bort Sebrasängen?

kram Mia

Josefine sa...

Vilket fint och personligt barnrum! Många fina detaljer.

Josefine- at home

Sofie sa...

Vad fint du gjort och vilken mysig hörna!

Sussi's värld sa...

Hur kan jag ha missat din blogg:-)
Jättefin,
Kramar

Morse Farm sa...

Vilket jättehärligt rum. Åhhhh, jag skulle vilja ha en kånken väska till Matilda. Nu blev jag nostalgisk...
Ha en fin helg.
På Gotland har jag aldrig varit men vill......
Kram Bodil på andra sidan plurret.

Timmerhuset sa...

Den där skänken var verkligen helt underbar! Har bevakat Blocket i månader i jakt på något liknande, men de försvinner snabbare än snabbt!

Väldigt gullig läshörna hade du också gjort!

Stjärnor & Champagne sa...

Underbart säger jag bara...Vilket fint pojkrum. Jag är så nyfiken på din butik och är så glad för din skull. Hoppas att ni mår bra nu och har kommit på fötter. Säger Hjulsbro så förstår du vad jag menar.../ Ha det gott vännen på er fina fina ö. Längtar verkligen dit/ Kramkram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Tack....Ja det blir nog bra, svårt att lämna mitt hus bara men jag vet ju att jag kommer till något ännu bättre. Hoppas att ni inte har haft storm idag som vi har haft. Ha det gott/ Kramkrma Anne

Yvonne sa...

Hallo,
what a beautiful childrens-room!
Your blog is so nice!
Have a great sunday,
Yvonne

Filippas vita sa...

Så himla fint!

Moa sa...

Hej!

Så fint lille Elton har det på sitt rum, sååå mysigt! Där trivs han nog jättebra :)

kram Moa

enôma sa...

Åh så fint! Kram på dig och glad sommar!
/Z

Ylva sa...

vad fint han har i sitt rum!! Och den där ljuvliga svartvita filten.... Jag kom så långt att jag köpte garn för ett par månader sedan iallafall :)

Fru Olsson sa...

Hej,
Har hittat din blog via tips från tidningen Allt i Hemmet. (efterlyset nämligen reportaget i senaste numret!) Blir oerhört inspirerad av din blog! Du nämner din butik - finns den på nätet? Var hittar jag den?

Återkommer garanterat till din blog!

Tack / Åsa

Gotlandsliv sa...

Tack söta ni för alla fina kommentarer! :)

Mia, Sebran står i vårt sovrum fortfarande. Än är plutten för liten för att sova själv på bottenvåningen.

Fru Olsson, butiken öppnar inom en vecka eller två på gotlandsliv.se. Håll utkik!

Ylva, den svartvita filten kommer att finnas i butiken! Även rosa och blå. Svärmor har fått beställningar! :)

Maria sa...

Hej !
Vilken fin blogg ! Väntar med spänning på att webbutiken skall öppna ...blir det månne en "riktig" butik sen också ??
Mvh / Maria