måndag, juni 21, 2010

Nästan klart!




I helgen satte vi, med hjälp av Mickes familj, i glas i växthuset. Alla rutor höll! Det var lite nervkittlande när den första glasskivan skulle på plats. Men efter lite jobb fick vi in rutinen. Tvätta, bära, sätta i, på med gummilist. Och så nästa...

Vi åt premiärmiddag där inne i söndags, och det var ljuvligt! Än finns det lite jobb för muraren kvar, ovansidan av muren ska putsas klart bland annat. Efter det ska betonggolvet mattlackas. Och sen ska det planteras och piffas!

8 kommentarer:

Anna smyger in.. sa...

Fullständigt himmelskt...du kommer älska ditt glashus...efter fyra underbara år som vxthusägare är jag helt på det klara att detta är livet..du..snart intar jag ön..se upp :)

Helt Enkelt sa...

det blir så fint så fint...
jag hade tänkt mig en liknande lösning nu när vi byggde men det visade sig att vi kom för nära tomtgränsen och byggregler...men jag njuter av ditt ;)

nej, o nej, här flätas inget...har inga gröna fingrar, tyvärr...men jag har en massa idéer och det är ju tur det. för på Bauhaus så fanns dessa "staket" färdiga i olika mått, på rulle, så det var bara att rulla ut och spika fast :)

(ser väldigt framemot din nya shop!!)

kram
anna-malin

Josefine sa...

Så fint det blir! Jag ser framemot den dagen jag blir husägare för då måste jag bara ha ett växthus.

/Josefine- at home

House number 15 sa...

Så fiiint det blir! Du har det roligaste kvar och det ska bli spännande att se slurresultatet.

Växthus står på min Önskelista...

Ha en bra dag!
Kram C

Bella sa...

Vad fint det blir!! Härligt att äta middag där inne kan jag tänka mig :-)

Bella

fröken blund slår dank sa...

tusan så fint det blir...
kanske kanske kanske att jag vågar mig förbi på ett besök denna sommaren istället;) man vet aldrig...

CVADRAT | camilla sa...

åhh... så vackert!
Önskar er många njutardagar där framöver. Tänk att sitta där långt in på hösten, när mörkret faller. Underbart!

Väntar med spänning på din webbutik. Ser lovande ut!

solsken till dig!

Petra sa...

Vilket otroligt fint hus ni byggt!
Jag gillar ALLT :-)
Ha en bra dag