söndag, juli 18, 2010

Loppis-lycka





Igår tog jag mammaledigt ett par timmar och åkte på loppisutflykt. Alldeles själv. Med stereon på högsta volym. Styrde kosan söderut och hamnade på en helt förträfflig liten loppis av allra bästa sort. En flyttloppis i en lada. Där ingen hade rört något på säkert 20 år. Dammet låt tjockt över prylarna. Jag var bland de första på plats och det var bara att roffa åt sig av godbitarna. Billigt som tusan var det också. Något bord till växthuset fick jag inte med mig hem, men jag fyllde bilen med en hel del andra grejer.

Min skörd:
En vitmålad korgstol
En amerikansk däckstol i ek
En sliten gammal trälåda
En gullig barngungstol
En leksakstraktor till Elton
Ett stort turkost Rice-inspirerat fat
Ett litermått i trä
En jag-vet-inte-vad på hjul
Ett gammalt väggskåp med hyllor

10 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Det lät härligt, åka själv med stereon på högsta volym! Har åkt idag på lite loppisjakt, men det var ju tre till i bilen, inte lika loppisintresserade...hm vilket gnäll det kan va.. nej själv skall man nog åka....:o)

Hem och Lycka sa...

Å vilken flax du hade med så mycket kanonprylar!

kram Mia

Inte bara mamma sa...

En-jag-vet-inte-vad är en sådan man har korgar i vid kassorna på tex ICA.

LiseLotte

GRANSTAV sa...

Jag blir grön av avund. Att få åka iväg själv en stund och på det göra bra fynd. Lyllo!... Fast jag har det himla bra :)\ s

Bella sa...

Lät inte helt fel med lite ego-mamma-tid ;-) Och jisses vilka fynd du kom hem med!!

Bella

Aratorps Lena sa...

Den amerikanska däckstolen var ett fynd som jag hade gråtit över... Kraaam

Filippas vita sa...

Men vilka härliga fynd du gjort!

CVADRAT | camilla sa...

sann loppislycka, kan könna den ända hit. Vilken vacker airondäckstol!!

med sol | camilla :)

Ida sa...

Wow vilka fynd! Jag fick verkligen loppisabsitnens med en gång.. Ha en bra dag! Mvh Ida

Anonym sa...

Hej följer din ljuvliga blogg:)
Ät nyfiken när du ska öppna din butik? Det riktigt kittlar i mina inredningsfingrarna...

/Erika