fredag, juli 23, 2010

Sommar med Ernst












Torsdagskvällen bjöd på ännu ett avsnitt av favoritserien Sommar med Ernst. Den här gången var det dags för matsalsdelen i den underbara hyttan. Och som vanligt klarade Ernst biffen med bravur. Det fina hemsnickrade bordet på bockar får gärna flytta in hos mig, och loppisstolarna blev kalasfina med hjälp av lite svart färg. Över huvud taget är han så duktig på att fånga känslan med små enkla detaljer. Inte dyrt och pråligt, utan billigt och personligt. Sånt gillar jag.

Håller ikväll på med ett så roligt projekt, som jag bara längtar efter att få visa er. Tänkte att det skulle bli helt klart innan ni få se, men jag kan avslöja att det handlar om vårt sovrum...

6 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Jag håller med. Han är imponerande duktig. Detta är verkligen ett projekt värt att följa! Kram!

Linruz sa...

Jag håller med dig.
Varje programm är en ren njutning att se.
Spännande med projekt.
Kram Lina

Camilla sa...

Hej vitaminen!
Ja visst är han en riktigt hyvens kille, man blir så mysig i själen av att titta på hans underbart stämningsfulla program:) Tänkte att jag skulle försöka charma en italienare och dra till Toscana och odla vindruvor jag med!
Kram

ANNIKA sa...

Häftigt!
Ja se Ernst han kan han..
kram ANNIKA

Filippas vita sa...

Ja, Ernst är så duktig! Matsalsbordet blev hur fint som helst och det verkade inte vara speciellt svårt att göra heller :-) Mest av allt gillar jag hans gjutna köksö i betong.

lena sa...

kan bara hålla med dej de enkla de är så fint och bordet kanon