torsdag, juli 15, 2010

Växthus






Nu börjar bitarna falla på plats i mitt växthus. Vinrankorna är planterade, golvet är oljat och gardinerna på södersidan är upphängda.

Den underbara ljuskronan i rostig taggtråd är en present från min bästa vän. Den gör sig verkligen där inne!

Det gamla bakbordet, som jag har tänkt att använda som planteringsbord, fyndades på loppis i helgen för en femtiolapp. Persikoträdet är en 30-årspresent, likaså de fina betongljusstakarna från Tove Adman ocf fatet från Miljögården.

Det som fattas är ett bord och några stolar. Ser framför mig ett klaffbord som är litet och smidigt med plats för två när det är ihopfällt, och som kan fällas ut och ha plats för många när det är dags för kräftskiva. Dags för loppisjakt igen...

3 kommentarer:

Anna sa...

Grattis i efterskott! Njuter av att titta på dina fina bilder! Här är det husmålning som gäller!

Rosor och ruiner sa...

Smart med ett bakbord som planteringsbord! Är på jakt efter "nåt" som jag också skall ha till planteringsbord, men har ännu inte hittat Det...men det kan bero på att jag inte tagit mig till så många loppisar o auktioner ännu. Är ju så varmt....;o)
Vad fint det blir i ditt växthus!

Amanda sa...

Jättfint var det!! Ett riktigt orangeri!