torsdag, augusti 26, 2010

Höst



Hösten närmar sig med stormsteg. Vad är det för knas med vädret nuförtiden? Minns när vi flyttade hit för snart 6 år sen, då satt man i linne och solade långt in i oktober. Och nu. Det är bara augusti, och höststormarna har redan intagit ön. Lite mysigt är det dock, tycker jag. Man får sätta tänderna i alla inne-projekt som legat och väntat hela sommaren. Och skördefesten i köksträdgården verkar aldrig ta slut, för är det några som gillar det här regniga vädret så är det mina grödor. Dessutom känns det som att det var länge sedan det var höst, med tanke på att vi blev snuvade på den förra året. Nu är det nämligen snart ett år sedan vi fick veta att Micke är sjuk. Förra hösten spenderades på Karolinska. I ett töcken. Och snart är det dags för en ny röntgen. Magklumpen växer. Men vi håller tummarna att det ser bra ut.

12 kommentarer:

signerat 71 sa...

Hösten är härlig om den inte blir för lång, vilket jag oroar mig för att den kanske blir...

Låter opäckt med din Magnus - förmodar att han varit dålig. Håller tummarna för er.
Kram J

CAISA K. sa...

Hej,

vilken vacker uteplats ni har!!

Ja här är det oxå riktigt höstigt nu, mysigt men samtidigt lite vemodigt!

Håller alla tummar och tår att röntgen bara ger positiva svar!
kram.

Johanna sa...

Vi håller allt vi kan för att allt ska se bra ut. Det måste det bara helt enkelt! Massor av kärlek från Lövsjö!!

Karin sa...

Ja, här på västkusten har vi också höst känns det som ;).

Håller också tummarna på att röntgensvar är bra.

Annika sa...

Hej!
Underbara bilder från Gotland, en av de vackraste platserna i världen i mitt tycke.
Hoppas ni kan njuta av denna hösten till skillnad från den förra!! All styrka och kraft till Er.
Annika

Vår husdagbok sa...

Vi håller också tummarna, så det knakar!

Thomas, Nilla, Mira o alla arbetskompisar.

sommarlovskänsla sa...

Jag håller också tummarna! Tack för en fin blogg! Kram Pia

Att se livet från solssidan sa...

Hej!

Vilken fin trädgård och blogg du har. Hösten är regn, blåst och kyla, men den kan också vara väldigt mysig med ljus och mys. Ha en bra höst!!!

//Anna

Kristin sa...

Håller mina tummar! Nu ska ni få njuta :)

Lee sa...

Håller alla mina tummar o ser fram emot ons!! :) Stor kram!

Anonym sa...

Vad fort tiden har gått, känns inte som länge sen ni kom med det jobbiga beskedet. Tror vi alla håller våra tummar och tår att allt ska vara bra med Micke.
Kallt med höstvindar även här, hade hoppats på en längre sommar.

Hoppas allt går bra med butiken och livet för övrigt. Kram Ki

Ingrid N sa...

Tänker mycket och ofta på er och önskar innerligt att allt ska gå bra! Kram Ingrid och Bertil