fredag, september 24, 2010

Det kom ett brev



Än vågar vi inte riktigt ropa "hej!". Eller "hurra!", som det faktiskt är frågan om nu. Så vi viskar istället. Hurra! För vi har fått ett förhandsbesked på Mickes magnetröntgen. Och enligt Visby lasarett ser bilderna likadana ut som i mars. Ingen tillväxt. Karolinska har inte tittat på bilderna ännu, och det är först när vi pratat med dem som vi vet säkert. Vårt förtroende för neurologerna i Visby är inte det bästa, tyvärr. Vid förra röntgen fick vi veta att Mickes tumör var borta. Puts väck, bara. Men när vi senare pratade med Karolinska, berättade de att det visst fanns celler kvar. Celler som inte borde vara där. Men som inte gick att operera bort, eftersom de sitter på dumma ställen. Hur kan man ge ett sånt underbart besked, när det inte stämmer? Vi håller tummarna för att Karolinska inte heller ser någon tillväxt. Och när vi fått veta. Då ropar vi "hurra!", allt vad vi orkar.

13 kommentarer:

signerat 71 sa...

GRATTIS,
jag håller tummarna att Karolisnka säger samma. Det måste ju bara vara så annars borde de väl inte lämnat ett sådant besked?
Kram J

Helena sa...

Då ropar jag också HURRA! KRAM

Mitt vita hus sa...

Håller tummarna stenhårt:) kraam till er

Anonym sa...

Hoppas, hoppas!

Kristin sa...

Hoppas hoppas!!!
Vore ju helt underbart!!
Viskar hurra jag med... KRAM

Johanna sa...

HÅller tummarna så dom blåååånar och instämmer i ert huuuuuurrrrraaaaa!

Åsa sa...

jag håller alla tummarna jag kan på ett positivt beskedfrån Karolinska!!! kram Åsa

Ingrid sa...

Knäpper händerna och skickar iväg några böner!! Tänker på er! Kram

Anna sa...

Hej ! Jag är så glad för er skull och jag hoppas så innerligt att det är så! Jag följer din blogg och när jag läser den känns bekymmer som jag ibland har så små att de inte ens finns! Jag tänker på er! KRAM Anna

Mamma till flera... sa...

Jag håller alla tummar och tår jag har för er!!!! Hoppas innerligt att ni kommer kunna ropa ett stort HURRA!!

Dennis sa...

Viskar "hurra!"

Jenniejummie sa...

Håller tummarna för er! Tills dess kommer ett litet tyst hurra!

Tina sa...

Da håper jeg massa masse masse på at alt ordner seg og at beskjeden ti dere er positiv. Masse klemmer og gode tanker på vei til dere, klæm