söndag, september 05, 2010

Vårt nya liv



Vi har lagt om vår kost. En riktig helomvändning, kan man säga. Fick i veckan nämligen tips från finfina människor på Eltons dagis, om en kille som är väl insatt i ämnet. De ordnade så att vi fick träffa honom, denne guru inom kostrådgivning. Ett inspirerande möte som gav oss hopp. Så nu lever vi på bönor, surkål, alger och nötter. Ja, lite annat också såklart, men det vi mumsade i oss tidigare är i nu historia. Inget socker. Inga mjölkprodukter. Inga snabba kolhydrater. Det är en utmaning att planera måltider nu för tiden. Men så värt det! Målet är nämligen att Mickes tumör ska få näringsbrist och kola vippen där uppe i huvudet. Den mår bäst av en sockerfylld diet. Vida känt, tydligen, men inget vi fått veta från våra kontakter på sjukhuset. Vi har ändå frågat vad vi kan göra för att minska risken för återfall. Men de har sagt att det inte spelar någon roll vad Micke stoppar i sig. Det har ingen koppling till tumören. Vi har litat på dem. Trott att läkarna vet vad de pratar om. Nu vet vi bättre.

PS. Cuisine-skylten hittar ni i butiken!

9 kommentarer:

Helena sa...

Hej!
Hittade just hit via "Vita nyanser" och SÅ fint ni har det! Ert hem är otroligt läckert, med fina detaljer, och din webshop har verkligt fina saker till försäljning. Det är nog tur att jag inte bor i Sverige, då jag skulle ha väldigt svårt att hålla i plånboken där... ;-D

Jag kan bara ana vad ni går igenom vad gäller oro för er son (mitt kusinbarn har fajtats med leukemi i ett par år nu), och sänder er de varmaste hälsningar. Jag hoppas det inte känns som ett för personligt "övertramp" från någon här ute i cybervärlden som inte alls känner er och förstås inte alls har en aning om vad ni går igenom, det var bara en spontan medmänsklig hälsning från en mamma till en annan.

Tack för en inspirerande bloggtitt!

Helena, The Swenglish Home

kjersti sa...

Jeg blir så glad når jeg leser dette...:)
Min pappa hadde Leukemi når jeg var yngre, og etter flere cellegift kurer, trosset han legene og dro, nettopp til Sverige! Der bodde han på en slags helsefarm, og levde på spirer, alger (som nu nevnte), de kalte det for levende føde. Han ble frisk, og lever i beste velgående idag:)
Stå på, denne kampen skal dere vinne!

Nyt dagen,
klem Kjersti

Johanna sa...

Å vad glad jag blir!!! Men visst är det surt att de inte informerar om detta på sjukhuset! Heeeelt sjukt!! Då kanske man får bjuda på LCHF-våfflor då, när ni kommer :-) Kraaaaaaaaaaaam!

sommarlovskänsla sa...

Härligt att ni struntar i socker och mjöl! Det är ju helt hemskt vad det gör med kroppen!
Lycka till med den nya kosten! Det kommer att bli jättebra för din man tror jag!

Kram Pia

Kristin sa...

Låter bra det Caroline, men så arg man blir på sjukvården.. att de inte kan informera och tipsa om olika hjälpmedel...
Kram K

Moa sa...

God kväll :)

Snygga plåtskyltar i ditt förra inlägg. Har också några stycken :)

Kram Moa

Stjärnor & Champagne sa...

Tummen upp...Vad bra att ni har hittat något annat att följa. Hoppas att ni mår bra på "öna" Kramkram Anne

Anonym sa...

Hej.
Har precis hittat hit genom en annan blogg. Det är alltid kul att hitta nya bloggar som fångar ens interesse - och det gjorde Gotlandsliv direkt!!! Skall tipsa min vänn, med samma sjukdom som din mann, om denna diet. Tack för att ni delar med er. Här kommer jag att titta in ofta. Ha en bra dag.
Hälsningar från Norrbotten.

Camilla sa...

Hej vännen!

Välkommen till min värld, den är alldeles fantastisk:)
Ser fram emot kikärtsoppa, sojamjölk och rostade frön när jag kommer!
Ska bli såå mysigt att hälsa på och se Gotland i höstpyamas.

Kramar