söndag, december 19, 2010

Sjukstuga

Jag vet, det var länge sen jag gav något livstecken ifrån mig. Men det är ingen fara med oss. Inget akut livshotande i alla fall. Det är bara Herr Förkylning som kommit på objudet besök. Och han känner sig visst hemma här, för han har stannat i över två veckor. Försöker gång på gång att förklara för honom att vi faktiskt vill vara ifred. Att vi vill njuta av julstämningen. Pyssla och pynta och baka och greja. Men Herr Förkylning ger sig inte. Han klamrar sig fast runt våra halsar och vägrar att försvinna. Visst, så här i juletider ska man ju vara snäll och välkomnande. Men någon måtta får det väl vara på gästfriheten.

5 kommentarer:

Maria sa...

Hej ! Herr förkylning är på besök i Norr också men han kanske följde med oss hem från Lärbro till Umeå eller det kanske är en elak släkting. Krya på er och hoppas han försvinner innan julafton.

Kram Maria
http://hjartero.blogspot.com/

Åsa sa...

krya på er nu allihopa!! Här har den bacillen bott i fyra veckor och jag håller med om att så gästvänlig vill inte jag vara mot den bacillen ;)
kram Åsa

Helt Enkelt sa...

jo tack, jag känner igen det där.
har också haft besök nu i två veckor. men det har börjat vända, tack å lov.

krya på er!!

kram
anna-malin

MITT VITA HUS sa...

Han har varit här med, just nu motas han av en kur antibiotika:)

Krya krya till jul...:)

Bamsekram M

Industri house sa...

hoppas att ni snart mår mycket bättre!kramar jessica.