måndag, januari 03, 2011

Efterlysning!


Hoppas att ni alla har haft en skön julledighet, och att ni laddat upp batterierna ordentligt. Själv hade jag världens bästa nyårsafton tillsammans med min älskling. Vi var på spa och njöt av god mat, skön massage, mysiga bad och inte minst... en hel natts sömn utan en snurrande liten Elton emellan oss!

Annars har vi mest varit sjuka hela julen. Är inne på femte veckan nu. Var på vårdcentralen idag och fick veta att jag har luftrörskatarr och sönderhostade revben. Igen. Jag lyckas alltid knäcka minst ett varje år...

Men trots sjukdom känner jag att fixarlusten börjar komma smygande, som alltid när jul- och nyårsstöket är över. Vårt nästa projekt är belysning över soffdelen i vardagsrummet, ett ganska knepigt sådant med tanke på vår takhöjd. Men så sprang vi i helgen på den här lampan på IKEA. Med lite piff skulle den kunna vara ett finfint alternativ. Problemet är bara att den såklart var slut på lagret. Är det inte typiskt? Så om någon där ute har en Regolit golvlampa över, köper jag den gärna! Det är främst själva ställningen jag är ute efter, så skulle skärmen vara paj gör det detsamma.

10 kommentarer:

Johanna sa...

Det ligger en på tradera just nu! (inte min auktion)

piccolacasa sa...

Vilken fin blogg du har! Den hamnar i favoriter! Undrar mer om den mat du lagar. Vad är det, hur fungerar den och varför?
Ha en bra dag!
Christin

Industri house sa...

God fortsättning på det nya året!
kram jessica.

Mamma Mima på Landet sa...

Finns en här:
http://www.tradera.com/Regolit-golvlampa-fran-IKEA-auktion_302530_125281827

Tyvärr lite långt att åka, men annars va den billig.

Kram! /Mima

Moa sa...

Hej!

Jag undrar om ni har en fysisk butik också eller bara webbutik ? :) Jag är nämligen på Gotland lite då och då och skulle isf vilja besöka din butik :)

Kram Moa

piccolacasa sa...

Åh tack för ditt långa fina svar! Jag blev så nyfiken eftersom det var GI vänliga recept! Helt fantastiskt att din käresta mår bra av maten!
Vill även säga att din butik är jättefin och har många inspirerande bilder!
Jag har aldrig varit på Gottland men vill gärna åka dit, har du några tips? Årstid, boende, utflykter?
Kram Christin

Beas barnslikheter sa...

Blir nyfiken på vilka planer du har för själva stommen. :-) Hoppas att du hittar en så att vi kanske får en liten sneakpeak!? :-)

Anna sa...

Vi har också på IKEA under ledigheten för att köpa skåpsinredninf till köksskåpen. Det var också helt slut. Så typiskt när man att det är så när man väl är där. Kanske en liten radis i annonsbladet kan vara något. Vi har fått otroligt bra respons på våra annonser.

Kramen

Helenas loggbok sa...

Hej!
Tyvärr har jag inga tips om lampan, då jag inte bor i Sverige. Vi håller på att bygga hus i Sverige och jag letar inspiration bland bloggar. Din blogg inspirerar mig massor. Har därför några frågor som jag skulle bli så glad om du har lust att svara på!

I Plaza Interiör såg jag att ni gjort ert badrumsskåp av ett köksskåp. Hur fixade ni till det med rören och lådorna?

Hur är det att ha rostfria bänkskivor? Blir det lätt repigt? Är det rostfritt även på köksön? Tycker det är så snyggt när det inte är någon "droppkant" på skivan, har ni det? Utan droppkant rinner lätt vatten ner på golvet har de sagt i affären.

Var har ni hittat era utemöbler som jag såg i ett inlägg? De är så fina!

Min mail är helenasloggbok@hotmail.com om du vill maila mig svaren, eller om du svara här på bloggen!

Jättetacksam om du har lust att svara. Ha en bra dag!
Kram
Helena

Stjärnor & Champagne sa...

Hm tyvärr inga tips om lampan:(...Låter som en härlig spavistelse iaf trots att ni inte är friska. 5:e veckan är inget kul. Jag känner mig bättre efter 4:e veckan. KRYA på er/ Kram Anne