söndag, januari 30, 2011

Helgprojekt

Som jag nämnt tidigare, kommer lusten att göra om hemma till mig så här års. Fick härom kvällen en lite galen idé, medans jag nattade Elton. Det är då de brukar komma, de bästa idéerna. Fick för mig att vi skulle göra en make-over på vårt vardagsrum. Det har liksom aldrig känts rätt. Ingen direkt myskänsla, lite kalt och tråkigt sådär. Så i helgen påbörjades projekt Vardagsrum. Vi har målat om, byggt en ny soffa/TV-möbel (det ni!), flyttat TVn och satt upp en hylla. Än är det inte färdigt, men ovan ser ni glimtar från förvandlingen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser spännande ut! Vilken cliffhanger ni ställer till med! ;)
Kram från Cia

Linda - Harmony Home sa...

Spännande att se det färdiga resultatet sedan:)

Hoppas du får en bra start på veckan
/Linda

Julia sa...

Jisses vad ni har jobbat i helgen! Jag skulle också gärna vilja göra om hemma, men vi planerar flytt ganska snart så då känns det lite onödigt. Så istället njuter jag lite extra av andras make-overs! :)

Hemmabloggaren sa...

Härligt! Du har inte vägarna förbi Stockholm för att fixa vårt inom kort?

=)

Tina sa...

Jeg følger spent med, men ser det blir noen kontraster her, liker massssse.... Har selv tenkt å bygge en sofa av europaller til lillejenta sitt rom, er det noe lignende her mon tro. Samme tanke eller? Jeg følger spent med videre... Blir helt sikkert bra, masse fint hos deg og fin fin inspirasjon!

Lee sa...

Det kommer bli så fint så fint! Tur att brorsan din kunde köpa färg! Tack för i helgen! Görs om snarast! Kramis

I ett litet hus sa...

Spännande, nu blir jag riktigt nyfiken på er tv möbel! Jag är också i ommöblering och fixar tagen just nu! Det värsta är att det ena leder till det andra och så vill man göra om allt!
Kram Lotta

Malin sa...

...och Dennis tycker att jag är omständig och ombytlig när jag vill byta ut saker inköpta för 7 år sen ;)

Lycka till och hoppas det blir mysigt nu!
/Malin